Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning - må jeg opkræve penge på vegne af andre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er det tilladt at opkræve penge på vegne af andre, for straks at sende pengene videre til rette vedkommende, fratrukket et gebyr på eksempelvis 5% ?

Ewire, PayPal med flere gør noget af det samme, idet man kan oprette "Køb-knapper". Pengene ender først hos eksempelvis PayPal, men kan så hæves til egen konto, fratrukket X procent.

Jeg ønsker at sende pengene videre helt automatisk, men ellers minder teknikken om ovenstående.

Jeg vil tro at der er noget lovgivning omkring beløbet, for EWire har som bekendt begrænset sig til opkrævninger på maksimalt kr. 1.000,-

På forhånd tak for svar.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Er det tilladt at opkræve penge på vegne af andre, for straks at sende pengene videre til rette vedkommende, fratrukket et gebyr på eksempelvis 5% ?

Det må du gerne. Men jeg kender ikke lige lovgivning på det område, men da jeg lavede nemfamilie.dk så var det samme princip det blev lavet efter.

Begrænsningen var blot at der ikke måtte være mere end 999,99 kr på en brugers konto.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy Thomsen:

Er det tilladt at opkræve penge på vegne af andre, for straks at sende pengene videre til rette vedkommende, fratrukket et gebyr på eksempelvis 5% ?

Det er tilladt hvis man har tilladelse til drive finansiel virksomhed eller hvis man har en såkaldt begrænset tilladelse til udbud af betalingstjenester efter Betalingstjenestelovens §37.

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for Jeres svar.
Begrænsningen på de 999,99 kan jeg acceptere, da jeg blot kan sørge for at pengene sendes afsted, inden grænsen nås. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt den omtalte grænse stadig er gældende, da linket fra Ulrik ikke nævner noget herom.

Niels, hvor fandt du dokumentation for denne grænse?

Ulrik, kender du noget til de omtalte 999,99 som må "opbevares" for kunden?

Tak igen for Jeres svar :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Niels, hvor fandt du dokumentation for denne grænse?

Jeg sad som programmør på et projekt hvor jeg fik kravet om at en kunde ikke måtte kunne have mere end 999,99 kr på sin konto. Det var projektejer der havde fundet ud af det.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok interessere dig mere for Finanstilsynets tilladelse end for grænsen. Jeg tror ikke, at det er en simpel sag at få tilladelse fra Finanstilsynet - slet ikke i disse tider.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Niels: Okay, så er det jo en anden sag.

Kirsten: Muligvis - jeg overvejer i øjeblikket en alternativ løsning, hvor brugeren der skal modtage pengene, må tilknytte en PayPal eller eWire konto til deres profil hos os. Dermed modtager de pengene direkte uden om os. Vi må så finde på et alternativ til at trække X % af beløbet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)