Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny herinde - Import af produkt fra Frankrig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-) 

Jeg er en 15-årig målrettet dreng, der længe har tænkt i alternativer til fritidsjobs i supermarkeder osv. Efter et år med aktiespekulationer, har jeg tænkt mig at bevæge mig ud på et, for mig, uudforsket område - nemlig import af varer. Da jeg er ung og ny på området er min viden selvfølgelig stadig begrænset, og jeg har endnu mange ubesvarede spørgsmål. Men mit første spørgsmål skal i få her:

Efter en udenlandsrejse til Sydfrankrig har jeg opdaget et produkt, der i forvejen er en succes dernede, men endnu ikke opdaget i det lille Danmark. Det franske firma har patent på produktet. Jeg har på fornemmelsen at danskerne(evt. resten af Skandinavien) ville kunne tage produktet til sig. Derfor er mit spørgsmål til jer:

Er der nogen mulighed for, at jeg kan sælge produktet i Danmark? Skal jeg skrive til virksomheden, og spørge om jeg må sælge det i Danmark for virksomheden eller hvordan fungerer det? 

Jeg havde tænkt at sælge produktet til private via en webshop og så evt. kontakte nogle af de store danske firmaer der handler produkter i samme boldgade, og spørge om de kunne være interesserede i at afsætte produktet hos dem.

Håber i forstod mit indlæg og håber på nogle brugbare svar.

Gode hilsner Christian :-) 

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal have et CVR nummer for at undgå importmoms,

og du skal have en myndig person til at stå for registreringen.

Web-shop vil være det nemmeste men langsom omsætning i begyndelse.

Ved kontakt med store firmaer til distruering kræver det et kompliceret papiearbejde med en kontrakt så de ikke bare løber med ideen

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

du skal have et CVR nummer for at undgå importmoms,

og du skal have en myndig person til at stå for registreringen.

Web-shop vil være det nemmeste men langsom omsætning i begyndelse.

Ved kontakt med store firmaer til distruering kræver det et kompliceret papiearbejde med en kontrakt så de ikke bare løber med ideen

Hvorfor skal man betale importmoms, når man ikke har et cvr nr?.
Hvis han køber en f.eks stol i frankrig for 400kr med moms , så skal han jo ikke betale moms igen  ved stolens ankomst til danmark.

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg er selv franskmand men har mit eget firma her i DK. Jeg fungerer som bindeled mellem Frankrig og Denmark.

Hvis du har brug for hjælp er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh

Nadine Palenzuela Pedersen

www.palenzuela.biz

info@palenzuela.biz

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)