Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man købe en forsikring mod konkurs hos leverandør ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, spørgsmålet er meget kort: Kan man forsikre sig imod at en leverandør går konkurs?

Når jeg betaler flybilletter og hoteller på forhånd er der jo altid en risiko for at leverandøren går konkurs inden min kunde når at gøre brug af sin vare. På en eller anden måde føler jeg måske at man i rejsebranchen er særligt udsat... er der nogen der ved hvad man kan gøre for at mindske denne risiko?

Venlig hilsen

Mikael

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Der findes forskellige forsikringssystemer, fælles for dem alle er at de kræver kreditvurdering mv. af leverandøren, spørgsmålet er om de virker internationalt på tværs af landegrænser, det tvivler jeg på uden at jeg har undersøgt det. Under alle omstændigheder er det en dyr løsning.

Kan du ikke overfor hotellerne undgå større forudbetalinger, det har jeg noget held med i Italien overfor partnere jeg bruger ofte ?

Flyselskaberne er svære at stikke i, det er også min erfaring, har du overvejet at lade flybilletterne købe/oprette i brugernes navn, så er det brugeren, som har risikoen og muligheden for at få dækning via rejsegrantifonden.

De bedste hilsener

Italien Finn

 

 

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Tak for svaret. Jeg må nok leve med risikoen og forsøge at styre mine betalinger til hotellerne lidt strammere. Flybilletterne er der nok ikke så meget at gøre ved. Jeg sælger jo en serviceydelse og det ville nok besværliggøre tingene for kunderne hvis de skulle til selv at stå for flybilletten.

VH Mikael

 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)