Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning for fejlagtig revisorrådgivning

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit selskab er drevet som ApS

så det er ikke privat ejede værdipapirer

Men fik det råd af revisor ,at formåls paragraffen skulle ændres så den også omfattede handel med værdipapirer og derfor skulle lagerprincippet anvendes ved skatteopgørelsen.

Skattevæsenet lurpassede indtil de kunne se en fordel i at lave en skattesag, da der var store aktiestigninger omkring aar 2000  som blev beskattet, men tilsvarende store aktietab i aar 2001 hvor tabene blev fratrukket. hvilket blev underkendt.

SKAT ventede i 5 år, så aar 2000 betalte skat ikke kunne komme med i deres underkendelse af lagerprincippet.

Det groteske er at nu er man tvunget til at anvende lagerprincippet.

TROLD og SKAT påråbte sig dere overordnede revisionsret,  SKAT har altid ret. Indenfor SKAT er der ikke noget der hedder retfærdighed elle god tro som i Jydske Lov, Skat Kan handle i Ond Tro. Det må de have lært fra Biblen om Toldere og Syndere

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at jeg først skulle henvende mig til en advokat.

Jeg må indrømme at jeg ikke er imponeret af de advokater jeg har mødt bl.a. i en ægteskabssag og forældremyndighedssag, men deres regninger er imponerende.

Jeg har selv læst Erhvervsret på HD med Sv. Aage Jensby som lærer, og hvis jeg tager mig tid kan jeg også grave tidligere kendelser og domme frem

Hvis  jeg henvender mig til an advokat så kommer den dyre lodseddel, advokater er som reg ikke interesseret i en hurtig afslutning men at taksameteret skal køre længst muligt uanset om de har insigt /erfaring med tilsvarende sager.  Men der er jo så nemt at udnytte deres klienter nød.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå at det er en uheldig situation og kan ligeledes godt forstå at man skal lukke lidt luft ud.

Dine sidste indlæg udtrykker en dyb mistillid til alt og alle indenfor den offentlige administration og retsvæsenet som sådan.

Jeg er desværre bange for at Aminoerne ikke kan hjælpe dig i den retning, hvis du ikke har tillid til samfundets retsinstrumenter.

Hvis du ikke stoler på advokaterne og du ikke mener den dyre 'lodseddel' er risikoen værd - ja så skal du til at grave de gamle HD bøger frem igen - for det bliver noget af en kamp. Desværre er en HD i erhvervsret ikke udtømmende i forhold behandlingen af en sag som din - jeg har selv læst HD erhvervsret :-)

Jeg kan desværre ikke bidrage med noget konstruktivt ud over de observationer jeg har gjort mig omkring lignende forhold jeg har haft kendskab til og tilmed har jeg generelt en stor tillid til vores retssystem og opfatter  ikke SKAT som en bevist modspiller der med tricks forsøger at spændeben. Men jeg anerkender at der i alle systemer er plads til forbedringer.

På falderebet vil jeg lige tilknytte en kommentar til revisors ansvarsforsikring, nemlig at du har helt ret i at alle kan gøres ansvarlig for et påført tab - men en registeret eller statsautoriseret  revisor har en lovpligtigt forsikring der gør at vedkommende også kan imødekomme krav der måtte opstå under udførelsen af dennes erhverv - man kan jo have nok så gode krav, men hvis modparten ikke kan betale, så er man jo lige vidt.

Jeg håber du finder en advokat du kan stole på og kommer igennem med dine synspunkter i forhold til din opfattelse af ansvarsplaceringen for dit tab.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver om mistillid til offentlige system

Heldigvis der der blevet rettet op på noget af det syge system, hvor en kommunal skattemyndighed kunne godkende noget og hvor så den statslige Told og Skat  10 -15 år efter kunne underkende det ved at påberåbe sig deres overordnede revisionsret, men at man ikke havde mulighed for at disponere med tilbagevirkende kraft.

Tilbage halter så den omvendt bevispligt ved skattesager. og den manglende godtgørelse for borgeren/selskabets omkostninger ved at føre en skattesag.

Retssystemet baserer sig på afgørelser og domme der kan ligge mere end 50 år tilbage selvom der inden for det  civile retsområde er sket betydelige samfundsmæssige ændringer som gør sådanne gamle afgørelser utidssvarende (eksempelvis sager on godtgørelse ved ægtepagt)

Hvis man ikke kan se muligheder for forbedringer kommer man aldrig videre så havde vi sikkert her også haft en for for sharia lov med halshugning og gabestok som i den mørke middelalder

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)