Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EUR-DKK problemer i E-conomic

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg har virkelig søgt dette forum igennem, men kan ikke finde svar på mit spørgsmål. Jeg importerer varer fra Holland. Når jeg får en faktura fra Holland, er den selvfølgelig udstedt i euro. Jeg bogfører denne faktura i EUR og har den rette valtukurs sat på. E-conomic registrerer den tilsyneladende fint i eur og alt ser rigtigt ud. Når jeg så tjekker kontokortet på banken, ser det HELT forkert ud i forhold til hvad der reelt står på kontoen. Jeg kan se, at E-conomic har omregnet nogle hollandske fakturaer til DKK. En faktura på ca. 4900 euro (ca. 36750kr) har den angivet som 36750kr*7,45 (gældende valutakurs) =273787,50kr. Dette giver naturligvis meget skæve tal. Jeg har så prøvet den feature med at tilbage den postering og bogføre den igen med omvendt fortegn. Det blev det tilsyneladende ikke bedre af

Nogle der kan hjælpe mig i denne situation? Eventuelt kigge vores regnskab igennem? Vi er et MEGET lille I/S med kun 2 debitorer og 3 kreditorer. Det er kun den éne kreditor den er galt med. Så det drejer sig om formentlig om kun at tilbageføre/rette 5-10 posteringer.

Med håb om hjælp fra dette seriøse forum

Michael og Ole

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael og Ole.

Jeg ved at min partner arbjeder med regnskaber hvor der bogføres i economic og med udenlandske betalinger, så jeg vil tro at hun kan hjælpe jer.

Prøv at ringe til inger Lise Byrgesen på tlf. 4077 7864

eller send hende en mail: liselee@Nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael og Ole

E-conomic prøver ind imellem at tænke for os. Det skal man lige vænne sig til (når I registrerer betalingen, skal I manuelt ændre valutaen, selvom I starter i Dkk ændrer programmet til den oprindelige valuta). Hvis I ikke allerede har løst problemet, så skriv til mig på post@regnskabsskolen.dk, så kan vi lave korrektionen sammen i løbet af i morgen eller tirsdag.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis i ikke har opdateret, kan i nå at rette......uden at i skal bogføre jer ud af problemerne.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)