Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv..brev fra SKAT midt i min fantastiske sommerferie !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

håber alle nyder sommeren og det fantastike vejr.

Her nyder hele familien at farmand for første gang i 6 år har taget 3 ugers ferie. der kom dog lidt skår i glæden da vi efter en fantastisk uge på Saltum Strand Camping kom hjem til 2 skønne breve fra SKAT.

De vil se mit regnskab fra 06-07-08-09 incl kontoplaner osv. og desuden vil de se fruens fra 08-09 (hun har en udlejningsejendom)

Alt mit regnskab er lavet af et revisionsfirma, jeg har ikke stukket noget i lommen, men har af en eller anden mærkelig grund stadig fået total stress over brevet............især føles det træls (meget brugt jysk udtryk for møgirirterende) når 09 og 1. halvår af 10 virkelig er gået godt og jeg nu begynder at høste lidt for de mange sure år med ekstra arbejde ved siden af for at slæbe læsset.

Hvad vil de typisk kigge efter i et enkeltmandsfirma ?

 

Eller er jeg bare unødvendig nervøs ?

 

Fortsat god sommer til alle !!

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt syntes jeg ikke du skal tage sorgerne på forskud. Som du selv siger har du rent mel i posen, så måske det bare er et tjek som de laver ind imellem, eller en sur nabo, som har dig mistænkt for at tjene sorte penge, nu hvor du lige har været på ferie :)

Tag det roligt og med et smil, det skal nok gå alt sammen.

Fortsæt med at nyde din sommer, og din familie, det er der ingen der skal ødelægge

 

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften

Jeg tror du er unødvendigt nervøs. Min erfaring med SKAT er, at de er retfærdige og ikke så svære, som folk ofte gør dem til.

Hvis du ikke har lavet sort arbejde og ellers har handlet i god tro, så vil jeg ikke mene du har noget at frygte.

Sov godt.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Handlet i god tro ?

Tja, jeg har haft revisor til at ordne alt bogføring og alle angivelser, så med mindre han har jokket i spinaten så vil jeg mene at jeg har min sti ren.

Men lad os håbe i har ret.

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Handlet i god tro, altså hvis du ikke bevidst har gjort noget, du godt vidste, du ikke måtte :)

 

God nat

Fra Hamburg
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du har gjort som din revisor rådgiver dig til og følger de almindelige regler så er det jo revisoren som hæfter. De har oftest forskringer som betaler såfremt de har lavet fejl.

Alternativt må de selv til lommerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Olesen:

Hvad vil de typisk kigge efter i et enkeltmandsfirma ?

Eller er jeg bare unødvendig nervøs ?

De bad også om mit regnskab, da jeg havde haft virksomhed i 3 år. De har et mål om at tjekke alle virksomheders regnskab minimum hver 5. år, så det er sikkert bare ren rutine.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim.

Dejligt at du har haft en god ferie. Saltum strand er også et fantastisk sted at holde ferie.

Hvis du ikke har noget at stikke under stolen, og revisoren har gjort sit arbejde ordentligt, herunder givet dig en ordentlig rådgivning, så har du intet at frygte. Jeg synes du skal sende brevene videre til din revisor og lade ham/hende sende det ønskede materiale samt føre korrespondancen og samtalen med skat. Han kan give de ønskede oplysninger hurtigt og svare på evt. spørgsmål i den forbindelse.

prøv på at slappe af, der er næppe noget at frygte. Men jeg ved der er mange der har det nøjagtig som dig.

Jeg tror det er en slags fobi, ligesom eksamens angst, i lider af, for det viser sig jo altid at der intet er at frygte.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)