Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viral markedsføringscases for vind en espressomaskine på facebook

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

 

Jeres hjælp ville være meget velkommen, jeg sidder og arbejder med en case om hvordan viral markedsføring fungere på sociale medier. Det er lykkes mig, at finde et par rigtig gode cases, omkring hvordan et par virksomheder har udlovet eksempelvis sprut for 2000 kr. og derved har haft kontakt med 128.000 brugere. Jeg sidder selv med nogle idéer, til hvordan en viral kampagne kan strikkes sammen, men det er altid godt, at have noget at holde mine idéer op mod. Det produkt jeg arbejder med nu er salget af espressomaskiner til hjemmebrug, hvor jeg laver en konkurrence for sådan en maskine. Det kunne være super godt, hvis I havde andre eksempler på, hvordan en sådan konkurrence kunne strikkes sammen på en kreativ og innovativ måde. Konkurrencen skal køre på Facebook.

Og som sagt, så vil jeg også gerne høre, om I har andre cases hvor viral markedsføring har været brugt på sociale medier.

 

På forhånd tak J   

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Du kunne også indgå en langvaring aftale med os, hvis kvaliteten af dine espressomaskiner og din service er i top Smile

Vi ligger pt. på en 5. plads på søgeordet espressomaskine og espressomaskiner og kunne godt tænke os at finde en samarbejdspartner. Havde vi produktet ville vi med lethed kunne "banke" siden til tops.

Og en 2-3 plads på espresso ...

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Projekter med viral markedsføring er meget spændende og kan give utrolig meget opmærksomhed til dit brand.

Men pas på. Facebook´s og forbrugerombudsmandens regler kan nemt brydes.

Et klassisk eksempel på en konkurrence via Facebook er "Inviter alle dine venner til denne side, og deltag i konkurrencen om xx" 

Se hvad forbrugerombudsmanden skriver om det: 

"Hvis en erhvervsdrivende opretter en profil på Facebook, skal markedsføringslovens regler ligeledes overholdes – dvs. at erhvervsdrivende bl.a. ikke kan præmiere sine ”venner” for at tippe andre venner om profilen."

I forbindelse med Føtex´s knoldø kampagne, gav Føtex sine ansatte et påskeæg for at invitere deres Facebook venner til siden - Det må man ikke. 

Ligeledes må man altså heller ikke, så vidt jeg forstår markedsføringsloven, præmiere sine fans for at invitere deres venner til siden - og det gør man jo med en konkurrence.

Derudover har Facebook for nyligt lavet nogle nye regler for konkurrencer på Facebook, hvilket betyder at man skal anvende en tredjeparts applikation til at udlodde præmier (sådan en koster 100 kr. pr. konkurrence). Derudover skal man annoncere for over 50.000 kr. for at få lov til at udlodde præmier. Se resten her: http://komfo.com/nyhedsstroem/facebooks-nye-konkurrenceregler

Jeg er i gang med at udarbejde en artikel om markedsføringsloven og Facebook samt Facebooks nye konkurrencereglers betydning. Da jeg venter på et svar fra forbrugerombudsmanden, er den dog nok først færdig om noget tid. Du kan finde den på KB-Marketings hjemmeside.

Men husk at se dig for med hensyn til reglerne - Det er ikke sjovt at få 128.000 fans hvis Facebooks agenter sletter din Fanside efterfølgende. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

 

Jeg var ikke klar over, at der var kommet nye regler omkring brugen af Facebook, og må da også sige, at jeg syntes at Facebook, har strammet skruen lige lovligt meget, men lad nu det ligge. Det er rigtig dejligt, at du gør mig opmærksom på det, for det er absolut noget, jeg skal tage med i mine tanker om konkurrencen.

 

På Facebook kan jeg se, at der endnu kører flere konkurrencer, der ikke holder de nye krav, men det er nok helt rigtig, der på et tidspunkt bliver slettet profiler, der ikke overholder reglerne.

 

Jeg ser frem til at læse hele din artikel, er sikker på, at den vil kunne hjælpe mig meget i de tanker jeg går med!

 

Med venlig hilsen

Dennis

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Artiklen er nu skrevet og du kan finde den her: Facebook og markedsføringsloven

Hvis du synes der mangler information om noget, må du meget gerne skrive. Så tilføjer jeg det snarest muligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis!

Noget af det, der kendetegner de mest succesrige virale kampagner (Dove, Evian, QuickSilver, Volkswagen, Karen26) er, at det er noget ikke-kommercielt, der driver delingsprocessen.

Evian havde nuttethedsfaktoren -- og en vanvittig flot visuel eksekvering.

Quicksilver centrerede sig omkring drengerøvsmomentet.

Karen26 byggede på et moralsk dilemma kombineret med (naturlig, menneske, empatisk) omsorg for en ufrivilligt enlig mor.


Så jeg tror, du skal vurdere om du vil lave en konkurrence, der bygger på deling i ét led på grund af en ekstern motivation (belønning med et eller andet eller mulighed for at vinde et ellerandet), eller om du vil lave noget der er viralt (deling i flere led og med et indbygget viralt loop, der gør, at 2 deler med fire, der deler med otte, der deler med 16, der...  (med en naturlig spredning mellem mennesker, fordi materialet byder på en intern motivation for at dele.

 

Alt godt,

 

Kasper

 

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Nu har jeg ikke lige fået læst din nye fine blog omkring reglerne. Men et hurtigt spørgsmål, sådan en konkurrence som denne er dermed ulovlig?

http://www.facebook.com/event.php?eid=169082369773400&ref=ts

Mvh. FSH

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

fsh93a:

Hej! Nu har jeg ikke lige fået læst din nye fine blog omkring reglerne. Men et hurtigt spørgsmål, sådan en konkurrence som denne er dermed ulovlig?

Ikke ulovlig.. men i mod både facebooks og euroads betingelser. Whisper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)