Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undlade at betale B-skat og give mig selv A-INDKOMST løn..??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Har startet ny enkeltmandsvirksomhed op og ville hører om nogle kunne svare på følgende..

Skal jeg betale B-skat, når jeg allerede med samme tilmelder virksomheden til virksomhedsordningen?

Jeg har nogle ansatte som jo får lønsseddel, og betaler a-skat..

Kan jeg ikke også "kun" nøjes med dette..??

Jeg vil nødig over på b-skatten, da jeg helst vil have/tage en fast månedsløn med feriepenge og alt det der..

mvh

Bo

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Desværre er det ikke muligt at vælge A-indkomst til dig selv som ejer af en enkeltmandsvirksomhed. Det ville ellers være en stor hjælp for mange.

Du skal betale B-skat - det vil sige, du skal ændre din forskudsregistrerng (og du behøver ikke til- eller fravælge virksomhedsordningen endnu), så du får nogle indbetalingskort til B-skat.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Tak for svaret.

Jeg kan ikke se hvad forskellen skulle være på at min ægtefælle bliver/er ansat og får normalt løn.. og jeg ikke angiver noget overskud af egen virksomhed.. Når året så er omme, kan jeg vel flytte det evt. overskud til virksomhedordningen..

Det er jo ikke at opgave sande oplysninger hvis jeg angiver at der er 0 kr. i overskud, hvis der virkelig ikke er det, forbi dette er udbetalt til ansat som a-indkomst..

mvh

Bo

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret - det er et dårligt system. Men det er altså ikke SÅ svært at betale B-skat, og det er i hvert fald bedre end at lade som om det er fru Bo, der laver alt arbejdet :).  B-skatten er ikke større end hvis det var almindelig A-indkomst, så hæv du en løn, betal noget B-skat og lad resten af overskuddet blive i virksomheden under virksomhedsordningen.

Forresten: Virksomhedsordningen - sådan planlægger du din skat er en udmærket lille og billig bog om emnet. Fås hos forlaget Myll (Brian Brandt, som også skriver her på Amino). Klik her.

Dbh
Anette

Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Tak for dit svar.

Jeg hører hvad du siger.. og vil straks bestille den bog du henviste til..

mvh

Bo

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)