Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af HTC HD 2 telefoner

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Igang - Du har fuldstædig ret. Garenti er noget jeg spekulerer meget over, og for at være fuldstædig ærlig, så aner jeg ikke hvad jeg kan gøre...


Telefonerne skal bruge af mine kunder, men vi ejer dem Abonnementet ejer kunden og vil være valgfrite - til en hvis grad.
Kunderne vil blive pålagt at passe på telefonerne, men de vil uundgåeligt blive ødelagt på stribe. Det er hverken i vores eller kundens interesse, men målgruppen arbejder i et arbejdsmiljø hvor skader på telefoner næsten er hverdagskost.
Og, en telefon pris i 3500+ klassen, så er det et kæmpe problem.

Løsninger:
Eneste løsning der ligger på bordet i øjeblikket er at en ødelagt telefon returneres til os og en ny tildeles. Vi har overvejet et gebyr (500 til 1000 kr) på denne service, men vi vil heller ikke skræmme kunderne væk.

Alternativer er MEGET velkommne...

 

Dennis

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Alternativer er MEGET velkommne...

Der er sikkert mange, men én kunne være at i køber telefonerne med abonnement, evt hos Telenor. Der får I både tilskud til telefonerne, dansk garanti uden de store problemer og mulighed for at tilkøbe en forsikring der dækker det garantien ikke gør. Forsikringen koster vist lige omkring 30 kr. pr. måned, og kunne nok lægges oger på kunden.

Problemet med denne løsning er kreditgodkendelse. Der skal nok lægges et ret stort depositum, hvis I skal have oprettet 1.000 abonnementer. Hvis det i det hele taget kan lade sig gøre..

Det her er slet ikke gennemtænkt, men bare et skud fra boven som man vist nok siger. Der kan være flere faldgrupper, og der kan være alternativer der er mere spiselige. Kommer jeg på et, hører du fra mig igen :o)

En anden ting kunne også være at indføre i en evt. kontrakt, at defekte telefoner som følge af fysisk overlast, skal kunden selv erstatte. Det ville de også skulle hvis det var deres egne telefoner. Men jeg kender ikke så meget til projektet, og ved ikke hvor sårbart det er for den slags.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er egentlig ikke noget hemmeligt i dette projekt, men vi vil gerne skrive et indlæg her på amino, når vi er lidt længere og har mere styr på detaljerne.

 

Mit gæt er at 25% til 33% af telefonerne (hvis de er uden beskyttelse) vil lide fysisk overlast. Og med beskyttelse (280 kr pr stk) vil vi nå ned mellem 10% til 20%. Men dette bygger udelukkende på statistik og gæt.
En faktor jeg ikke kan regne er "den er jo dyr, så vi passer på den" - er det noget godt eller dårligt.
En anden faktor -(teknologi-forskrækkelse / afsky ) "Hvis den lortetelefon går i stykker, så er jeg da fri for den"...

Vores største håb, er at vores værktøjer på telefonen bliver godt modtaget, at det for en kunde er utænkeligt at undvære sin telefon, og dermed af egen vilje passer ekstra godt på den.

 

Dennis

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ville det være muligt fx at give kunderne en bonus hvis deres telefon overlever 1 år? - fx en stor julekurv, gavekort til et eller andet - eller en lavere pris på jeres service næste år? 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:
En faktor jeg ikke kan regne er "den er jo dyr, så vi passer på den" - er det noget godt eller dårligt.

Jeg har tænkt lidt videre :o)

En anden løsning kunne måske være, at kunden selv skulle købe telefonen. Du skal naturligvis ikke blande dig i hvor de køber den, og evt. med hvilket abonnement, men bare levere den nødvendig software. På den måde er du ude over om de passer på telefonen eller ej, da det helt naturligt er deres egen opgave at skaffe en ny.

Du kan selvfølgelig hooke op med en forhandler, du kan henvise til.

Man kan sige at det er lidt på samme måde, som hvis jeg gerne vil have Thorborgs SpamFighter. Der kommer han heller ikke rendende med en comptuer til mig, så jeg kan bruge hans software.

Igen ved jeg heller ikke om det er en brugbar løsning, men en mulighed.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@Janus Lindau

Det er en fed ide! Jeg vil lige se om den kan passe ind her.

 

@Igang

 

Ja, det er oplagt at lade kunden om at skaffe telefonen af evt. den lokale telefon pusher. Men ejer vi telefonen, så ejer vi også rettighederne til at bestemmer over hvilke software pakker der er installeret.

Jeg tror på der er nogen som vil forsøge sig med stort set samme produkt som vores, når vi kommer ud med det. Og vi kan gøre INTET for at stoppe deres fremmarch. Det eneste vi kan gøre, er at eje vores telefoner og derved forsøge at holde andre væk.

Jeg har før forsøgt mig med patent til software, men det er umuligt i EU desværre/"godt det samme". For, jeg er helt enig i at patent er både godt og dårligt.

 

Dennis

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)