Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler som freelance med kun 1 kunde?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Låsby
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Kagedeko Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter freelance som Bogholder (hold op det lyder gammeldags!) Jeg har skaffet en kunde, som kan bruge mig i 30 timer. Og jeg skal pt ikke have flere timer.

Jeg ved der er nogle regler omkring kun at udstede fakturaer som freelance, men hvor alvorlig skal man tage dem?

 

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone

Generelt skal man vel tage det meget alvorligt - SKAT har jo en mulighed for at underkende disse hvis de ikke opfylder kravende - det tror jeg nu ikke de vil gøre men hvorfor ikke bare være på det sikre side.

Noget helt andet er at du med én kunde og så mange timer skal passe på du ikke kommer i et ansættelseslignende forhold og som følge deraf kan nægtes fradrag for evt. omkostninger samt at din kunde er forpligtet til at indeholde og ikke mindst hæfter for AM og A-Skatten

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lone Nielsen:
Jeg ved der er nogle regler omkring kun at udstede fakturaer som freelance, men hvor alvorlig skal man tage dem?

Som med alle skattelove -  ALVORLIGT.

En helt anden ting er at hvis din kommende arbejdsgiver går konkurs er du dårligere stillet i forhold til det at være ansat. Som freelancer der fakturer er et evt. tilgodehavende ikke priviligeret på nogen måde i forbindelse med konkursen, men hvis du er ansat vil pengene kunne hentes i Lønmodtagernes Garantifond.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)