Jeg tillader mig at supplere med lidt juridisk input, der kan spare en henvendelse til forbrugerombudsmanden. Vi er inde i markedsføringslovens § 6, stk. 1. Uanset, om du tilbyder en gratis service er du stadig omfattet af spamforbuddet, fordi du sender de pågældende mails ud "med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser", som bliver fortolket relativt bredt. Der vil altså stadig være tale om spam selvom du ikke tager penge i første omgang for sign-up eller måske kun tjener på reklamer. Straffen for spam er efter forbrugerombudmandens og domstolenes praksis en minimumsbøde på 10.000 kr. for op til 100 mails og derefter 100 kr. pr. mail fra mail nr. 101 og op efter. |
Tak for den overbevisende juridiske argumentation.
Det er jo netop et spørgsmål om, hvordan formuleringen bliver tolket, og hvis den, som du siger, bliver tolket bredt så er der jo ingen tvivl.