Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange idéer lige pludselig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender I det? At have så mange idéer og planer til projekter, at det pludselig virker en smule stressende, fremfor det der jo er meningen, nemlig spændingen og glæden. Jeg har haft det sådan i den senere tid - der er så mange ting jeg gerne vil igang med, men pludselig er det som om, at man ikke kan styre gejsten, hvis man kan sige det sådan.

Det er nok bare mig der skal lære at slappe lidt mere af, men iværksætter-driften hiver virkelig i mig for tiden. Det er lige før det er svært at koncentrere sig om meget andet, fordi man hele tiden udvikler og gennemtænker sine planer i hovedet.

Det er vildt spændende og udfordrende samtidigt, især mentalt i øjeblikket.

En lille iværksætter gåde til en onsdag morgen ^^

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nøgleordet er FOKUS, hold dine øjne på en bold af gangen og lev med at dine andre bolde ikke bliver spillet i mål lige her og nu.

Hvis du spreder dit fokus alt for meget ud ender du med måske 5-10 projekter der er nået 80% og ingen der kommer helt i mål.

Men ja, det kan da være voldsomt træls ikke lige at kunne nå det hele, men døgnet har jo kun omkring 24 timer og visse folk påstår at man bør sove nogle af dem. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen du har da fuldstændig ret, jeg må fokusere på een ting af gangen. Det er sgu da også for dårligt, at døgnet kun har 24 timer - hvem har dog bestemt det? :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 04:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fleste idéer viser tilbage til den vi arbejder på. Det er ikke altid vi kan se det. Men hvis du skriver alle dine idéer ned på et stykke papir og så iøvrigt lader dem ligge er det meget sandsynligt at der viser sig et mønster.

Vores idéer vil os altid noget og nogen gange synes de at komme væltende i bølger. Men der er mening i det... det handler altid om et eller andet. Det er som regel altid når der er noget der ikke er helt i harmoni...

Spørg dine idéer hvad de vil dig ,-) 

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk en super måde at se på det på. Der er klart en forbindelse mellem alle idéerne, og så er der dem der adskiller sig fra flokken. 

Det kan bare være stressende, når der er så meget man vil igang med, og hvis man går igang med een af tingene, har man stadig de andre i hovedet, og vil også igang med dem.

Men som sagt, fokus er hvad der må herske. Man kan jo desværre ikke være 5 steder på een gang :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt: Fokus, fokus og mere fokus :-)

Vi (bjørn og jeg) oprettede selv en tråd for et par dage siden, fordi vi står i præcis samme situation. Det er kun fantastisk at føle at man konstant har nye inputs og forslag til en idé, sågar få helt nye idéer. Men jeg giver alle ret i at det bliver uoverskueligt - ganske simpelt som alt andet her i livet.

Vi har valgt at sætte os ned her i weekenden - hvor vi begge har masser af tid - og simpelthen få gennemarbejdet en handlingsplan- og en eventuel tidsplan. Jeg VED at det kommer til at påvirke vores arbejde fremadrettet i en positiv retning.

Efter sådan en plan er udarbejdet, kan man jo netop vende hele billedet op og ned - fordi i stedet for du nu stresser over at se "uge 1: planlæg strategi, uge2: udarbejd skabelon til hjemmeside" (eksempelvis), så - føler jeg i hvert fald - er det straks ENORMT spændende at komme igang, netop fordi man ved at man har 1 uge til 1 ting (eksempelvis), og derfor ikke behøver bekymre sig over alt det der ligger forude.

Sådan får man også hurtigt jongleret sig ned fra 20 bolde, til 1 - nemlig det endelige projekt :-)

Vi ønsker dig begge held og lykke, og håber at du får samlet tankerne lidt igen :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Det er nok bare mig der skal lære at slappe lidt mere af, men iværksætter-driften hiver virkelig i mig for tiden. Det er lige før det er svært at koncentrere sig om meget andet, fordi man hele tiden udvikler og gennemtænker sine planer i hovedet.

Det kender jeg godt.. Mit problem er også at for at kunne leve så skal der laves projekter for kunderne. Så mine egen projekter ligger på hold pt :(

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Mikael:
Det er nok bare mig der skal lære at slappe lidt mere af, men iværksætter-driften hiver virkelig i mig for tiden. Det er lige før det er svært at koncentrere sig om meget andet, fordi man hele tiden udvikler og gennemtænker sine planer i hovedet.

Det kender jeg godt.. Mit problem er også at for at kunne leve så skal der laves projekter for kunderne. Så mine egen projekter ligger på hold pt :(

Hvad med at afsætte et fast tidsrum hver uge hvor du udelukkende arbejder på egne projekter?

F.eks. hver fredag er "internt arbejde" og de seks andre dage i ugen er kundedage :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)