Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af rådgivning med Summa Summarum - Hjæælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er et enkeltmands konsulent firma der bruger Summa Summarum til bogføring og er godt tilfreds med denne funktion. Fakturering har jeg hidtil udført fra el hjemmelavet Excel regneark, og efterfølgende bogført fakturaen i SS. SS indeholder muligheden for at fakturere direkte og tage varer fra en vareliste. Hvordan skal man gøre når man er konsulent. Man har jo for såvidt ikke indkøb af varer men fakturerer et antal forbrugte timer. Kan SS håndtere dette?

mvh

Kjpeder

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal enten opgrade  til   Professionel 3  -  så  kan  du  lave  en  faktura  fra  et  varekartotek, hvor  du  har oprettet  dine ydelser  -   f.eks.   konsulenttimer    enten  som  enkelttimer   -  eller  puljet  sammen i  nogle KLIPPEKORT  hvor du  giver  rabat   for  5  eller  10  timer   eller   hvad dit  setup nu måtte være

det kan  også  være   km-penge  du  kan  sætte  op som et  varenr.

Du kan også vælge  at  springe  op  i Enterprise 3 versionen    Så  får  du  et par ekstra features  med  som  måske  kunne  være  smart  i  din  konsulent-forretning   idet  du  her  kan  definere  Projekter  som kan  nedbrydes   i  enkeltaktiviteter.

Når du så  fakturerer  så  kan dine  salgs- som købsfakturaer   knyttes  til   de  SAGER  eller  projekter  -  hvor  du så  kan  udskrive  delbalancer  så  du  kan  se  hvorledes  det  går   med  de  enkelte  sager  du  har  gang i

En   opgrade  fra  din  Standard  til  eeen  af de her  versioner hjælper  jeg  dig  gerne  med.    på  linket  nedenfor   summasupport.dk

hvor du  så også   kan  erholde  support  til  rabbateret  pris  som  licenskøber  hos  mig

du  er selvfølgelig  velkommen til at  slå  på  tråden  for  afklarende  spørgsmål  til  om  det   skal  være  den ene eller  den  version   når  det   nu  skal  være  -  også  i  dag  hvor  vi  alligevel  sidder  og  ser  Tour´ en

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvad  koster  det så ???:

forskellen  mellem  din  Standard  til   980,-  og

op til  Professionel    1.780 -  980   =   800,-   +  80,- i opgraderingsgebyr  + 20,- i porto

op til Enterprise          2.680 -980   =   1.700,-  + 80,- i opgraderingsgebyr  + 20,- i porto

alt sammen  + moms

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KJpeder

Ja, det kan SummaSummarum sagtens håndtere. Hvis du har "den store" Enterprise-udgave, skal du oprette en standardvare "konsulenttimer", og så skal du fravælge lagerstyring (klik på de forskellige faneblade, til du finder det). Så kan du hente en vare ind, uden at den tæller hverken det ene eller andet - og samtidig slipper du for at skulle skrive den samme tekst "konsulenttimer" hver gang.

Du kan også (i både Professionel- og Enterpriseudgaven)  vælge slet ikke at oprette en vare men bare skrive tekst i tekstlinjen på fakturaen. Når SummaSummarum så spørger, om du er sikker på, at du vil gøre dette - altså bogføre udenom varekartoteket - siger du bare ja, og så bliver fakturaen bogført, uden at det berører lageret.

De bedste hilsner

Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Tilmeldt 11. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar. Jeg havde faktisk en Professionel 3 opdatering liggende og har nu installeret den. Jeg har oprettet et antal kunder i kartoteket og tilhørende varer svarende til de forskellige timesatser og kørepenge m.v. Der er dog noget der skal rettes til idet der udskrives en ordrebekræftelse i stedet for en faktura når man trykker print. Det er formentlig fordi man skal bogføre faktureringen før den kan udskrives som faktura. Jeg har blot skrevet ud fra en kasse kladde. Jeg må forsøge mig frem.

mvh

Kjpeder

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - du skal sætte x i "bogfør", ellers bliver det aldrig omdannet til en faktura. (Nederst til højre i faktura-dialogboxen.)

Selvom det er virkelig kedeligt, vil det måske være en god idé at skimme manualen igennem, som du har fået med (som pdf.), då du købte programmet.

:-) Anette

Tilmeldt 11. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Tak for dit svar. Jeg har kigget lidt på forskellen mellem Professionel og Enterprise udgaven og har besluttet at opgradere til Enterprise.

 

mvh

 

Kjpeder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)