Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til med at lave den perfekte guide til parallelimport!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

meget vigtigt punkt. I din guide kan du så ikke sørge for at beskrive til nogen hvordan de parrallelimportere Gilette barberblade... de er bare for dyre! ;-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

show nok jeg altid tænker på denne sammen , hvert sted jeg rejser kigger jeg på priser , på coca cola , gilette , levis bukser osv til og vænne mig til lokale priser.

Til info -i New Delhi købet jeg  gilette mach 3 for inr 75 som er cirka 9.75 dkk .... sammen i usa hvor jeg fik tilbud i costco hvor de var til salg for 12 usd for 10 stks i Danmark koster de cirka 115 i bilka .....  gilette har styr på priser  ---Sving kommer med Levis 501 inr (ægte levis) 5000 ,usd (igen i costco 15 usd )) og pris i Danmark kender vi jo 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilhelm Kruse:

meget vigtigt punkt. I din guide kan du så ikke sørge for at beskrive til nogen hvordan de parrallelimportere Gilette barberblade... de er bare for dyre! ;-)

Svaret er ret simpelt... Der findes ik billige ægte Gillette blade i unlimited mængder... Gillette releaser intet!

Alle de billige du ser til salg er enten kopier eller illegal parallelimport. Så det er vist spild af plads!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Mangler der nogle punkter eller ting, så skriv disse som en kommentar! Andre kommentarer er også velkommen ;D

Hej Fashion

Jeg har en kommentar til følgende:

Men indenfor kosmetik er dette ik lovligt. Koden som der fjernes indenholder et produktions- og serienummer, så producenten nemt kan tilbagekalde evt produkter, hvis disse skulle fejle noget. Uden koden kan man med andre ord i fastsætte, hvilken serie/produktion produktet stammer fra, og dermed udsætter man forbrugeren for en sundhedsmæssig risiko!

Kommentar:

Hvis der er tale om stregkoden, så er det meget sjældent at den indeholder serienummer og/eller batchnummer da stregkoden så skulle ændres for hver produktion og det er sjældent det sker. For at undgå identificering af produktet skal man fjerne batchnummer, som er det nummer man ved tilbagekaldelse bruger til at identificere produktionsdato. Det skal dog siges at der til tider på "outer packing" er 2 stregkoder hvoraf den ene bruges som batch/serienummer identifikation.

Der er ikke umiddelbart noget til hinder for lovgivningsmæssigt (såvidt jeg kan se i forhold til kosmetikbekendtgørelsen) at fjerne batchnummer og erstatte det med ens egen nummerserie, så man ved en evt tilbagetrækning fra producent altid kan se om man har varer fra pågældende batch.

For alle der vil importere parfumer og kosmetiske produkter anbefales det at sætte sig godt ind i kosmetikbekendtgørelsen. Desværre er Miljøstyrelsen ikke så synlige og effektive som f.eks. Fødevarestyelsen og deres regioner, da der ville ryge mange af de udenlandskes producenters varer fra hylderne rundt omkring. Derfor er det stadig for nemt for mange der ikke følger reglerne at undgå bøder/pølæg eller tilbagetrækning.

Men et link i guiden til Kosmetikbekendtgørelsen var måske en god idé

 

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er noget der bør være en del af sådan en guide, men garantisprøgsmål er måske ikke dumt at komme ind på.

Jeg kender ikke så meget til tøj og skønkedspleje, men eks. på mobiltelefoner er især Sony Ericsson i kamp mod import. Hvis telefonerne er købt i EU, bliver de selvfølgelig repararet på garanti. Men for at genere forbrugeren mest muligt, har de valgt at telefonen skal sættes tilbage til det oprindelige sprog, når den returneres til forbrugeren. Og det originale sprog er selvfølgelig ikke dansk, det er noget "importøren" ha lagt i.

Med telefonen kommer et følgebrev der forklarer kunden at de har købt en importeret telefon, og det er grunden til at deres telefon pludselig ikke har dansk sprogpakke.

Det forlyder at Nokia kan være på vej med samme procedure.

For både Nokia og Sony Ericsson gælder det, at der ikke ydes garanti på telefoner der er imorteret udenfor EU.

Både for importør og slutkunde, er dette en væsentlig detalje.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Jeg ved ikke om det er noget der bør være en del af sådan en guide, men garantisprøgsmål er måske ikke dumt at komme ind på.

Jeg kender ikke så meget til tøj og skønkedspleje, men eks. på mobiltelefoner er især Sony Ericsson i kamp mod import. Hvis telefonerne er købt i EU, bliver de selvfølgelig repararet på garanti. Men for at genere forbrugeren mest muligt, har de valgt at telefonen skal sættes tilbage til det oprindelige sprog, når den returneres til forbrugeren. Og det originale sprog er selvfølgelig ikke dansk, det er noget "importøren" ha lagt i.

God ide, og det noteres straks!

igang:

For både Nokia og Sony Ericsson gælder det, at der ikke ydes garanti på telefoner der er imorteret udenfor EU.

Det er jo heller ik lovligt... Ik hvis tlf er importeret med videresalg for øje! Så er det illegal parallelimport!

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Jeg har en kommentar til følgende:

Men indenfor kosmetik er dette ik lovligt. Koden som der fjernes indenholder et produktions- og serienummer, så producenten nemt kan tilbagekalde evt produkter, hvis disse skulle fejle noget. Uden koden kan man med andre ord i fastsætte, hvilken serie/produktion produktet stammer fra, og dermed udsætter man forbrugeren for en sundhedsmæssig risiko!

Kommentar:

Hvis der er tale om stregkoden, så er det meget sjældent at den indeholder serienummer og/eller batchnummer da stregkoden så skulle ændres for hver produktion og det er sjældent det sker. For at undgå identificering af produktet skal man fjerne batchnummer, som er det nummer man ved tilbagekaldelse bruger til at identificere produktionsdato. Det skal dog siges at der til tider på "outer packing" er 2 stregkoder hvoraf den ene bruges som batch/serienummer identifikation.

Der er ikke umiddelbart noget til hinder for lovgivningsmæssigt (såvidt jeg kan se i forhold til kosmetikbekendtgørelsen) at fjerne batchnummer og erstatte det med ens egen nummerserie, så man ved en evt tilbagetrækning fra producent altid kan se om man har varer fra pågældende batch.

Enig men problemet med mærkevare parfumer, kosmetik osv er, at bagmændene ik gemmer data. De fjerner stregkoder eller produktionskoderne, og erstatter dem med deres egen, som de har brugt de sidste 5 år på samtlige produkter... Dvs der intet er gemt, og importøren i f.eks DK kan ik dokumentere, hvilken produktion et produkt stammer fra...

Lagersalg123 - JEN:

Men et link i guiden til Kosmetikbekendtgørelsen var måske en god idé

Jamen smid det gerne ind her, så tilføjer jeg den til listen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Enig men problemet med mærkevare parfumer, kosmetik osv er, at bagmændene ik gemmer data. De fjerner stregkoder eller produktionskoderne, og erstatter dem med deres egen, som de har brugt de sidste 5 år på samtlige produkter... Dvs der intet er gemt, og importøren i f.eks DK kan ik dokumentere, hvilken produktion et produkt stammer fra...

Hvis ændringen i mærkningen gør at produktet produktionsforhold tid/btach ikke senere kan identificeres er produkterne ulovligt på markedet. Så generes man af den slags, så skal man anmelde det og de vil kræve blive trukket tilbage fra markedet.

Fashion-Seller:
Jamen smid det gerne ind her, så tilføjer jeg den til listen!

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12915#K3

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:
Enig men problemet med mærkevare parfumer, kosmetik osv er, at bagmændene ik gemmer data. De fjerner stregkoder eller produktionskoderne, og erstatter dem med deres egen, som de har brugt de sidste 5 år på samtlige produkter... Dvs der intet er gemt, og importøren i f.eks DK kan ik dokumentere, hvilken produktion et produkt stammer fra...

Hvis ændringen i mærkningen gør at produktet produktionsforhold tid/btach ikke senere kan identificeres er produkterne ulovligt på markedet. Så generes man af den slags, så skal man anmelde det og de vil kræve blive trukket tilbage fra markedet.

Det kan de sjældent, da importøren i DK eller Europa er 2. eller 3. ja måske 4. led efter... Så du kan selv begynde og regne på, hvor svært det er at skaffe de nødvendige informationer sidenhen!

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:
Jamen smid det gerne ind her, så tilføjer jeg den til listen!

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12915#K3

Gracias! ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)