Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat når vi bor i udlandet i 12 mdr.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I 2011 flytter min kone og jeg til enten UK eller Malta i ca. 12 mdr. Min kone skal så læse engelsk, mens jeg tager min online virksomhed med mig.

I den forbindelse vil vi jo mægtig gerne kunne nøjes med at betale UK eller endnu bedre Malta skat, men hvordan får vi lov til det?

Vi har fx. en andelsbolig her i Danmark. Er vi nødt til at sælge den eller kan vi nøjes med at leje den ud mens vi bor i udlandet?

Mange tak for hjælpen.

Mvh. Mads

Genvejen til en fantastisk blog

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Det vigtige spørgsmål i jeres tilfælde er nok, hvor vidt i regner med at flytte tilbage til Danmark når de 12. måneder er gået. Det læser jeg det som om, at dette er tilfældet. Normalt siger man efter praksis, at hvis man har en ejendom eller lign. i Danmark, så skal den udlejes uopsigeligt i minimum 3 år før skattepligten kan siges at være ophørt. Endvidere mener jeg ikke, at det må være hensigten at flytte tilbage igen, i hvert fald ikke når dette er planen fra starten. Jeg ville nok forhøre mig hos SKAT, og eventuelt indhente et bindende svar, men min umiddelbare vurdering er, at i fortsat vil være skattepligtige til Danmark.
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorvidt vi kommer tilbage i Danmark må tiden vise. Det kan jo være, at vi falder så godt til, at vi ikke vil tilbage igen.

Anyway, jeg kom til at tænke på en ting, da jeg står for størstedelen af vores families indtægt.

I stedet for både min kone og jeg står som ejere af huset, kan man så ikke nøjes med min kone står som ejer.

Derved vil jeg kunne flytte til UK/Malta uden at have en bolig i DK og derved kunne nøjes med at betale UK/Malta skat, mens min kone så kan tage med som var hun på ferie el.lign. (hvorved hun fortsat vil være skattepligtig i Danmark).

 

Genvejen til en fantastisk blog

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)