Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du sælge til Svenskerne, så skal du tænke som en svensker

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Fashion-Seller:
Så fik du din vilje ;D Her er bloggen...

 

Sejt...og du har fået en Harry Potter avatar og alt muligt Geeked

 

Jeg kan endda se du allerede har levet op til forventningerne og produceret et rigtigt godt indlæg om parallelimport - Yes

Ja selvom jeg helst ville have haft en Anders And :(

Takker, men det er jo noget, som der spørges om alt for ofte... Og gider ik skrive det samme om og om igen! Så nu er det bare et link ;D (DOVENSKABEN LÆNGE LEVE hahaha)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke helt hvor du har synspunkterne (kunne kalde dem fordommeneCool) fra, men der er et par stykker af dem, som måske burde underbygges en anelse med lidt fakta eller kildeangivelse inden vi alle bøjer os i støvet;-)

Generelt set et godt indlæg enig i en en del af dine synspunkter, men med lidt mere indblik i det svenske, ville du ganske hurtigt se, at man i sverige vægter det meste som er dansk, ganske højt. Det er derfor absolut ikke en dårlig ide, at skilte med evt. dansk design eller knowhow.

...og nej, jeg er ikke svensk, men har dog boet i landet en del år:-)

/Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik H:

Jeg ved ikke helt hvor du har synspunkterne (kunne kalde dem fordommeneCool) fra, men der er et par stykker af dem, som måske burde underbygges en anelse med lidt fakta eller kildeangivelse inden vi alle bøjer os i støvet;-)

Generelt set et godt indlæg enig i en en del af dine synspunkter, men med lidt mere indblik i det svenske, ville du ganske hurtigt se, at man i sverige vægter det meste som er dansk, ganske højt. Det er derfor absolut ikke en dårlig ide, at skilte med evt. dansk design eller knowhow.

...og nej, jeg er ikke svensk, men har dog boet i landet en del år:-)

Som skrevet er det nogle standard punkter. Tager du to forskellige brancher, så kan der være store forskelle!

Desuden er det ik en 100% eksport guide til, hvordan du med lige præcist dit produkt indtager Sverige. Det er igen meget generelt skrevet...

Og iøvrigt er det sjovt, at Aminos svenske oversætter give mig ret + vores svenske partner... Så et eller andet sted, så må punkterne ramme rigtig godt ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er et super indlæg og efter selv at have boet i Sverige i 8 år og drevet webshop i 4 år i Sverige, kan vi tilslutte os punkterne. Vi har bl.a. Mammashop.se og Hugin-Mugin.se og jeg skriver på en webside, som er en samling af tips til billigt indkøb i Sverige, se Billigtisverige.dk

I Mammashop.se sælger vi ca. 30% til Danmark og 70% til Sverige og for at vi kan være konkurrencedygtige på fragtprisen i Danmark, så kører vi selv alle pakker til Danmark og sender dem derfra med en PostDanmark aftale og på Sjælland og København bruger vi Onlinefragt, som ligger i Hvidovre på Avedøre Holme.

Jeg har set forskellige steder at flere webshops holder sig fra det Svenske marked, fordi de ikke kan være konkurrencedygtige på portoprisen og det er også nævnt i punkt 4 i guiden.

4: Fragt. Svenskere vil IKKE betale flere hundrede kroner i fragt. Nej de forventer en fair fragt, som hvis varerne blev sendt lokalt. Derfor skal du nøje overveje, om fragten evt ødelægger din eksport til Sverige!

Er her nogen som kunne være interesseret i at jeg tager pakker med retur den anden vej og afleverer dem på en svensk postcentral. Herudover får I også en svensk retturadresse, som I kan bruge til at modtage eventuelle returvarer. Det vil være mod et rimeligt beløb, som er sat i forhold til antal pakker.

Tanken er at køre turen 3 gange om ugen, men det kan aftales efter behov. Det kræver dog at alle pakker og breve afleveres hos Online fragt på Hammerholmen i Hvidovre.

Der kan også laves en aftale med Onlinefragt om at de henter pakkerne hos jer og tager dem med rettur til Onlinefragt, hvorfra jeg kører dem videre til Sverige.

Er der nogen som kunne være interesseret i dette, så send mig gerne en mail på kim@billigtisverige.dk eller send en PM.

Dbh
Kim

Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

super gode input / info. Overvejer selv at 'udvide' min webshop til SE.

Har du nogle navne på virksomheder, hvor man kan købe 'proforma'/kontoradresser? Har prøvet at søge, men finder ikke rigtig noget.

mvh

Anthony

Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Super indläg og det meste er rigtigtBig Smile

Vi har boet 6 år i Sverige (Malmö) og har på fjerde år  en stor webshop (www.LuckyLittleMe.se) med danskdesignet börnetöj i den dyre ende. Desuden har vi en 200m2 butik i Malmö C og i alt 7 ansatte.

BETALINGSBETINGELSER:
Det som kom mest bag på os med Sverige var betalingsbetingelser. Vi havde fra starten en masse danske kunder mest på grund af vores store udvalg og den lave kurs og de köber alle på kort, MEN svenskerne
köbte mest på Bankgiro, Postgiro og bankoverförsel. Vi prövede på alle tänkelige måder at få dem over på
kort, men forgäves.
Efter nogen tid valgte vi at bruge Klarna (tidligere Kreditor) og sälge på faktura og det har fra "day one" väret en bragende succes og i dag sälges 35-40% på faktura.
Svenskerne har en lang tradition for postordrehandel i de gode gamle dage og her betalte man ofte på  medfölgende girokort.
Den dag i dag undrer jeg mig stadig over hvorfor vi sälger så meget på faktura da det er en del dyrere, men svenskerne vil rigtig gerne se varerne fysisk og have mulighed for at returnere inden de betaler en krone!!

FRAGT:
De fleste af vores konkurrenter körer fragtfrit, hvilket vi nägter at göre. Vi har satset på det store udvalg, så kunderne kan samle bestilingerne hos os og lokker iövrigt med andre ting (hemmeligtSmile)
Lav fragt eller fragtfrit giver INGEN mening (Läs din E-pusherWink)

NETHANDEL:
Jeg mener(og har läst) Nethandel er lige så udbredt i Sverige som resten af verden, men Du har ret i det er styret af mange större organisationer .
Dog ser vi også dette indenfor de fleste andre brancher. Sverige´s store byer er (desvärre) kendetegnende for store centre med de samme butikker (Ikea, H&M, Lindex, Stadium m.m.) overalt og så er bymidterne stöjsuget for spändende specialbutikker som vi feks. finder i Kbh.
Sverige er et RIGTIG Industriland som er gode til at masseproducere og holde kosten nede. Det ser man også i födevarebranchen.................Som min kone siger: Jeg har bare så svärt ved at blive inspireret, når jeg handler ind i ICA eller Wílly´sSmile

MEN får I först foden indenfor på det svenske marked, finder I nogle LANGT mere loyale kunder end i DK, men huske kundeservicen skal väre i TOP og det skal gå snabt!!

 

 

 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint og til dels rigtigt.

Men vil dog lige fortælle, at jeg har fra min shop www.marjoe.dk

solgt en del til sverige, faktisk drejer det sig om 20% af min omsætning.

Har så nu også www.marjoe.se

Og dette har da øget salget meget, og tror selv på at det er 50/50 om 1 års tid.

Føler ikke jeg har haft problemer med at det er en dansk adresse jeg sender fra, men kan jo ikke vide om salget vil blive meget bedre hvis jeg havde adresse i evt. Malmø også. (Så er det da med at komme afsted)

Men mit store indtryk er ikke som du beskriver, men ellers super indlæg.

 

John d

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)