Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import - mega meget hjælp søges til megavigtigt spørgsmål :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' daw oh modige riddere!

Jeg har lige lagt røret på (efter at jeg talte med en potentiel "samarbejdspartner" i England), og konklusionen var klar: Send os en mail med information om dig og din virksomhed, og vi vil se på det:

Sagen er den, at jeg skal importere en vare fra England. Jeg har talt med SKAT, og har fået den del på plads.

Nu mangler jeg bare at sende den dødvigtige mail til firmaet, for her ser jeg chancen for at jeg eeeendelig bliver en rigtig iværksætter mafios :-)

1. Jeg er virkelig på bar bund hvad angår at skrive sådan en mail - hvad skal den indeholde? Hvor lang skal den være? Og vigtigst af alt: Er der nogen, der sidder inde med et template/skabelon af sådan en professionel mail?

2. Hvad bliver næste skridt efter, at de har sagt ja til, at jeg importerer deres vare i DK? Jeg ønsker eksklusivitet her i landet, da det ellers bliver en l*rte forretning. Hvordan gør man liiige det?

Ud over ovenstående er andet input, som vedrører import velkomment!

 

Ha' en super-duper dag!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Rolig nu bare fordi en englænder siger send dine firma oplysninger er det absolut ikke ens betydende med at de i sidste ende vil handle med dig. Englændere har ofte svært ved at sige nej !

 

Alei:
Jeg ønsker eksklusivitet her i landet, da det ellers bliver en l*rte forretning. Hvordan gør man liiige det?

efterhånden går flere og flere væk fra at have eksklusiv aftaler med forhandlere (men afhænger af branche) så start med at lade dem komme med et udspild og så tag den derfra.

Prøv evt at kontakte Den engelske embassades handelskammer i københavn, de vil med sikerhed kunne hjælpe dig videre med gode råd. Handelskammerets opgave er jo at hjælpe de firmaer som ønsker at handle med engelske vare.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, jeg ved godt, at jeg endnu ikke er blevet udvalgt til at være deres popstjerne i DK - men optimisme er da godt! :-)

 

Hvad/hvem er det engelske ambassades handelskammer i KBH, og hvad kan de da gøre for mig?

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, og du brænder for det her projekt så var jeg fløjet derover.

Husk slipset og de blanke sko, samt din sekretær, og har du ikke det fornødne så lån din frem.

 

Mvh

Martin Biil

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Alei:

Hvad/hvem er det engelske ambassades handelskammer i KBH, og hvad kan de da gøre for mig?

Tjahh de hjælpe danske firmaer med med finde og handle med engelske firmaer, så man må formode at de vil kunne komme med nogle anbefalinger om hvad du bør skrive.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ithouse:
Husk slipset

Jeg mindes at Martin Thorborg har udtalt noget med at man aldrig skal stole på folk i jakkesæt og slips ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Gud hvor jeg hader at vente på svar på sådan noget. Der er nu gået over 24 timer!! :@

Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Alei:

Gud hvor jeg hader at vente på svar på sådan noget. Der er nu gået over 24 timer!! :@

Ro på - det tager længere tid at skrive god for den, end at skrive nej ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Strandløven:
Ro på - det tager længere tid at skrive god for den, end at skrive nej ;-)

Haha, så må man sgu håbe, at det er årsagen! ;-)

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Alei:

Strandløven:
Ro på - det tager længere tid at skrive god for den, end at skrive nej ;-)

Haha, så må man sgu håbe, at det er årsagen! ;-)

Yes

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)