Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS stiftelse, med 3 afdelinger, hvor kæresten skal stå som ejer af den ene. God ide?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker på at starte et ApS med kæresten. Vi har et barn på 4, og vi er praktisk talt gift.

I dette ApS vil vi lave 3 afdelinger, hvor hun har en, og jeg har 2. Kan jeg stå som ejeren af de to afdelinger, og hun som ejeren af den sidste?
Hun vil have en konsulent virksomhed, jeg vil have to håndværksafdelinger inden forskellige brancher.

Firmaet får et navn med tilføjelsen ”group”, eksempelvis  ”kilo group”  

Grunden til at vi vil køre det hele ind under et ApS, er for at spare på omkostningerne til opstart, forsikringer, revisor ol.

Der er mange ting der skal tages hensyn til. Hvad nu hvis vi går fra hinanden, er den opdeling af afdelingerne så fin nok til at dele firmaet med?

Er der nogen der har kommentarer til dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

JCF78:

Jeg tænker på at starte et ApS med kæresten. Vi har et barn på 4, og vi er praktisk talt gift.

I dette ApS vil vi lave 3 afdelinger, hvor hun har en, og jeg har 2. Kan jeg stå som ejeren af de to afdelinger, og hun som ejeren af den sidste?
Hun vil have en konsulent virksomhed, jeg vil have to håndværksafdelinger inden forskellige brancher.

Firmaet får et navn med tilføjelsen ”group”, eksempelvis  ”kilo group”  

Grunden til at vi vil køre det hele ind under et ApS, er for at spare på omkostningerne til opstart, forsikringer, revisor ol.

Der er mange ting der skal tages hensyn til. Hvad nu hvis vi går fra hinanden, er den opdeling af afdelingerne så fin nok til at dele firmaet med?

Er der nogen der har kommentarer til dette?

Det skulle ikke være noget problem, idet I også kan vælge binavne, som i givet fald kan identificere de enkelte afdelinger.

Hilsen

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der ingen problem i at eje selskabet sammen. Din kæreste kan jo eje 1/3 af anparts kapitalen og du ejer så de 2/3.

Men det ændrer jo ikke på at den samlede kapital hæfter for al gæld i selskabet. gælden kan i ikke splitte op ej heller ansvar ( f.eks. produktansvar) med et  selskab.

Det er svært at give en korrekt rådgivning på så løst et grundlag.

Vi rådgiver iværksættere i forbindelse med opstart, herunder valg af virksomhedsform, og vil også kunne hjælpe Jer.  Jeg vil umiddelbart tro at vi skal finde en anden løsning til Jer, men det kræver en dybere snak om hvad det er i vil og hvilken risiko i er villig til at påtage Jer.

Jeg vil ikke skrive om mulighederne her, fordi jeg ikke har tilstrækkelig viden om Jeres forhold. Og erfaringsmæssigt skal jeg så ud i en debat på et alt for løst grundlag, og det vil jeg ikke.

Derfor vil i høre mere om hvad jeg kunne anbefale jer, synes jeg i skal sende mig en personlig mail til:

am@Nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:
Det skulle ikke være noget problem,

Næ, Problemet er ikke at hælde alle frugterne i den samme pose. Den virkelige udfordring er styringen og administrationen af 3 forskellige forretningsområder. Der skabes et interessefællesskab, hvor en dårlig gren i værste tilfælde kan betyde at de sunde også dør.

Dertil kommer udfordringen i hvordan selskabet i værste tilfælde skal fordeles og ud for hvilket princip. Det ville være en god ide at få afklaret på forhånd.

Kan kun kraftigt anbefale jer at finde en kompetent rådgiver, der kan gennemgå jeres setup med jer.

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for jeres indlæg. Jeg ved godt der er nogle udfordringer her, det er også derfor jeg spørger her, inden projektet kommer for langt. Hvis der er andre der har kommenterer der kunne hjælpe med at pointere udfordringer ved sådan en opstilling, så byd endelig ind. Også hvis i kan se fordele.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Umiddelbart virker jeres set-up usmart.

Som Henrik er inde på.........flere forr.områder.......der skal måles i et regnskab.

Sørg for kompetent rådgivning hos revisor og/eller advokat.

MvH

Peter

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig Peter

Jeg havde forestillet mit at vi kørte 3 klasseklader i summa summarum, og fik bogholderen til at samle tallene ved regnskabsafslutningerne. På den måde kan vi se hvordan det går for hver afdeling. Lyder det helt tosset?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ..måske ikke.

Men får i nu også alle omkostninger fordelt rigtigt?

Hvis du det ene segment giver underskud.......hvem skal dække dette tab?

MvH

Peter 

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fælles økonomi, så det er et fælles projekt.
 
Grunden til at jeg vil dele det hele i tre afdelinger, er fordi at jeg vil kunne måle på de forskellige forretninger. Man skal kunne måle på hver gren for sig, for ellers kan det hele være lige meget. Hvis en gren skal sælges skal man helst kunne dokumentere indtjeningen.

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

JCF78:

Jeg tænker på at starte et ApS med kæresten. Vi har et barn på 4, og vi er praktisk talt gift.

I dette ApS vil vi lave 3 afdelinger, hvor hun har en, og jeg har 2. Kan jeg stå som ejeren af de to afdelinger, og hun som ejeren af den sidste?
Hun vil have en konsulent virksomhed, jeg vil have to håndværksafdelinger inden forskellige brancher.

Firmaet får et navn med tilføjelsen ”group”, eksempelvis  ”kilo group”  

Grunden til at vi vil køre det hele ind under et ApS, er for at spare på omkostningerne til opstart, forsikringer, revisor ol.

Der er mange ting der skal tages hensyn til. Hvad nu hvis vi går fra hinanden, er den opdeling af afdelingerne så fin nok til at dele firmaet med?

Er der nogen der har kommentarer til dette?

Der kan godt være fornuft i at have fælles holdingselskab, og der kan også være et perspektiv i at have et fælles finansselskab til at håndtere virksomhedernes udeståender. Disse dele er jo kun administration og vil være relativt enkle at spalte eller dele på anden måde, hvis I går fra hinanden.

Men fælles drift skaber generelt flere problemer, end det løser. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)