Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helle for 19% marginel personskat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Forsøg med innovativ skattetænkning ser ud til at anvise nye udveje, som ikke alle har overvejet.

Nu er det jo ikke alle, som aspirerer til posten som statsminister og som derfor efter offentliggørelse frivilligt underkaster sig det til det absurde høje danske marginelle skattetryk på omkring 70% med indirekte skatter.

Ofte kommer marginalskatten op på 80% når Skat via vildledning og DERES innovative metoder systematisk nægter ellers legitime fradrag. Jeg kan bevise dette udsagn.

Mange virksomhedsejere vil ved delvis udflytning til Polen kunne opnå en 19% marginel skatteaftale med den polske stat.

Polen er et meget homogent samfund og næstem som et erhvervslivets himmerige og inden for rækkevidde.

Det generelle omkostningsniveau er MEGET lavt i forhold til Danmark og polakker er ivrige for at arbejde.

Det er ikke så vanskeligt at forstå, da arbejdsløsheds understøttelse er maksimum 500 Zloty og maksimalt for 6 måneder.

Det er måske derfor, at hættemåger slet ikke ses i eksempelvis Szczecin.

MHT anden form for innovation og innovativ tænkning se: http://www.terrafugia.com

Terrafugia is derived from the Latin for "Escape the Earth".

Hvis man som familien Helle vil opnå mere lempelige skattevilkår kan man meget hurtigt ved PLAN ESCAPE sikre sig denne helt legitime marginellse beskatning.

Udveje - andre ESCAPE optioner  -  er eksempelvis straks at etablere en luftbro for 5.5 MKR med 6 kraftige to+motorers flyvemaskiner og udvide kapacitet når behovet tilsiger dette.

Helle for mere i skat til de andre koncept er ikke så attraktivt for det mindretal som bærer den altovervejde byrde. Helle kalder disse mennesker dem med de brede skuldre. Og de skal betale.

Med det kæmpemæssige underskud på statsbudgettet, som vil kræve øgede skatter til financiering, hvorfor så ikke kigge på mulighederne ved en hellenistisk gradvis udflytning til Polen, som er det land i Europa, som forholdsvis klarer sig bedst .

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejler Ottesen:

Ofte kommer marginalskatten op på 80% når Skat via vildledning og DERES innovative metoder systematisk nægter ellers legitime fradrag. Jeg kan bevise dette udsagn.

Skat nægter ikke systematisk legitime fradrag.

Ejler Ottesen:

Det er måske derfor, at hættemåger slet ikke ses i eksempelvis Szczecin.

Er du sikker? Hættemågen er en meget almindelig måge og er udbredt i hele europa, asien m.m.

Den lever forresten af insekter, småfisk, ådsler, orme, snegle, muslinger, affald og fisk (kilde wikipedia) - så jeg kan ikke se at arbejdsløshedsunderstøttelsen skulle have noget at sige i forhold til bestanden.

Jeg antager stærkt at du ikke kunne finde på at bruge dette diskriminerende udtryk om muslimer, og derfor kunne jeg godt tænke mig en uddybning.

 

Bortset fra det har jeg lidt svært ved at finde den røde tråd i resten af dit indlæg - men flyveren er da meget smart - men innovation ligefrem - jeg har set noget lignende for mange mange år siden.

 

Hvad ligger der helt præcist i det at Polen kalrer sig forholdsvis bedst? Jeg har på fornemmelsen at de kommer til at klare sig bedre end Danmark hvis Helle kommer til magten - det virker ret selvfølgeligt for mig - men ellers?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fatter ikke en meter og mit navn er tilfældigvis .... :-)

Jeg har læst indlægget, og har på fornemmelsen at der ligger i et eller andet spændende budskab i det. Der måske/måske ikke er relevant, men det er så usammenhængende og indforstået skrevet at jeg slet ikke forstår det.

Hvis du føler at det er et virkeligt vigtigt og relevant budskab du vil havde ud, så bør du måske overveje at skrive en version 2.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Skat nægter ikke systematisk legitime fradrag.

Jeg ville virklig ønske, at du havde ret.

Jeg har indtil nu fået 3 sager behandlet ved landsskatteretten og skal nu til at skrive en artikelserie om Skattesnyd Når skattevæsenet snyder.

Desværre vil jeg kunne føre bevis for, at i disse sager har du ikke ret. De kommer ret snart, da de skal kombineres med en klage til Ombudsmanden , som formentlig heller ikke vil føre til noget.

Jørgen Olsen:
Er du sikker? Hættemågen er en meget almindelig måge og er udbredt i hele europa, asien m.m.

JEG har ikke set en eneste.

Man ser heller de søde tørklædebeklædte kvinder, som der er mange af i Danmark.

Jørgen Olsen:
men flyveren er da meget smart - men innovation ligefrem - jeg har set noget lignende for mange mange år siden.

Men intet som denne. Den er klart udtryk for nytænkning og innovation selv om noget tilsvarende idemæssigt er forsøgt før. Denne her er formentlig klar til masseproduktion (3+400 om året) og vil kunne holde den estimerede pris.

Jørgen Olsen:
Hvad ligger der helt præcist i det at Polen klarer sig forholdsvis bedst?

De har ikke en boligboble som vi ser det i Danmark.

Deres omkostningsnivea er sammenligned med Danmark så ekstremt lavt, at DE ikke behøver at reducere deres priser.

Der er ved at blive rigtig mange rige mennesker i Polen.

Een af vores små leverandører, som leverer rustbehandling og maling af biler bor i et meget stort og flot hus, selv om hans priser er ekstremt rimelige og levner plads til transport, profit og en samlet pris, som formentlig ville være det dobbelse i Danmark. Eller det ville ALDRIG blive lavet.

Folk er i godt humør. Alle arbejder. Der handles fra mange små virksomheder. Små til det ekstreme. Alle er i aktivitet. Sådan ser det ud.

Lundsby:
Jeg fatter ikke en meter og mit navn er tilfældigvis .... :-) Jeg har læst indlægget, og har på fornemmelsen at der ligger i et eller andet spændende budskab i det

Jeg er nok ikke den bedste til at kommunikere men jeg jeg søger gerne at uddybe det.

Jeg forsøgte at være poetisk og bruge ordet helle i to betydninger. Helle for den polske ordning med 19% personlig skat for virksomhedsejere som kontrast til den danske marginalbeskatning på 50-60% plus meget mere.

En ordbog #1: Oprindelse afledt af et dialektalt verbum helle (sig) 'forbeholde (sig), tilegne (sig)', beslægtet med hellige (sig noget)

#2 fristed; tilflugtssted

Den anden envendelse referede til personen Helle TS og relaterede til den lempelige personbeskatning i Schweitz og at hun selvfølgelig har ret I, at familien ikke skal tillægsbeskattes i Danmark af indkomst optjent af hendes mand i udlandet.

Mit budskab er, at man altså ikke behøver at rejse så langt for at få tilsvarende lempelige beskatning.

Golfspilleren fik en bøde på 8 MKR i tillæg til en tilsvarende ekstraskat med risiko for fængselstraf for det samme indtil dommeren sært nok konkluderede, at det var uforskyldt.. Han HAVDE jo arbejdet den meste tid i udlandet ligesom Helles mand.

------------------------------------------------------------------------

Jeg mødte den anden dag i Szczecin en dansk vognmand på det lokale marked. Han sagde, at de danske priser for vognmandskørsel ligger på ca. 500 KR/time hvor hans polske kolleger ligger på 175. Jeg foreslog ham så straks at etablere sin egen polske afdeling og levere i Danmark med polske chauffører og polsk registrede biler.

Jeg gik i dag en tur for at tænke over hvad jeg skulle svare på jeres indlæg.

Først gik jeg ned på den liile lokale restaurant og fik en kop kaffe til 2 Zloty. Under kaffen nævnte jeg ordet truck-driver til nogle gæster, som sad ved side af. justyna ville straks assistere med at skaffe en sådan og en hel del anden nødvendig kapacitet. Derefter gik jeg under de mest fantastiske egetræer gennem den lokale park. Jeg besøgte vores fremtidige konferencenter det fantastisk flotte og charmerende Park Hotel, hvor deres after de lokale forhold rasende dyre priser er 290-350 Zloty per nat. Da jeg derefter kom ti floden Oder og den parallllee promenade fik jeg øje på en masse søde servitricer i min lokale yndlngsrestaurant og fik mig så en vand og en halv liter øl til 7.5 Zloty mens jeg slappede af med den mest fantastiske udsigt.

Budskaber er sælvfølgelig and man her får både i pose og sæk. Lave skatter og lave produktionsomkostninger.

Må jeg i øvrigt foreslå jer selv at tage en tur herned og selv kigge på forholdene her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Om Terrafugia: Hvis man kigger paa deres videoer vil man kunne se, at de formentlig er klar til masseproduktion i 2011. Projektet virker ekstremt gennemtaenkt og velafproevet. Testfasen virker lovende. Desuden virker deltagerne saerdeles kompetente og sympatiske. ALT ser ud til at fungere.

Se for dig selv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)