Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum - hvordan bogfører jeg lageroptælling i praksis?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

IndifferentHej

Jeg sidder og er ved at lave halvårsregnskab og skal bl.a. have bogført vores fysiske lageroptælling. Jeg er med at det skal stå på varelager ultimo (kto. 2830). Men hvordan gøres det i praksis? Via kassekladden? Jeg har kigget i Regnskab  med Summa. vers. 3 men her ser kassekladden ikke helt ud som den vi har. I bogens illustration er der en debet og en kreditkolonne, det er der ikke i vores - der er kun  en kolonne som hedder beløb? Vi bruger Enterpriseversionen...Hjælp!Indifferent

 

mvh. Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Debet Valelager primo/Kredit varelager

Kredit Varelager ultimo(2830)/Debet varelager

Debetkolonne+

Kreditkolonne-

MvH

Peter 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis  du for  pædagogikken  gerne  vil  have  det samme  udseende  som  manualen   så  får  du  det  ved   i  menulinien  at  vælge

Funktioner  ---> ned til  INDSTILLINGER  --->  vælge  fanebladet   KASSEKLADDE  og  så  vælge  den udgave af kasekladden  (nr. 3)  hvor  der  både er  en debet og en kreditkolonne  og  så klikke OK

Du  kan  til  en  hver  tid switche   frem  og  tilbage  mellem de her  kladde setups

 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg kan som "regnskabsamatør" især godt lide den med pædagogikken...

Jeg kan se at vi ikke har fået bogført vores lageroptælling pr. 1/1 hvordan gør jeg det nu? Den skal selvfølgelig krediteres på lageroptælling primo (kt. 2820) men hvor skal den egentlig modposteres?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Debet vareforbrug.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)