Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms retur - frist for angivelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Som nystartet er man vel ofte ude for at skulle have moms retur for det første kvartal med egen virksomhed. - Investeringerne har formentligt været størrer end indtækterne. - Det kan man jo så angive til den almindelige frist for indberetning af moms, men er der nogen her der ved om man kan indberette tidligere? - Og i givet fald hvor længe før? - I mit tilfælde er det ikke et helt lille beløb, som jeg jo gerne vil have hjem igen så hurtigt som muligt.

 

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit ApS startetde 01.03.10 og i slutningen af måneden sluttede 1. kvartals momsafregning. Som dig skulle jeg også have stort beløb retur fordi investeringerne havde været betydelige i forhold til salget.

Jeg havde fået et tip om at indberette sidste dag i momsperioden altså 31.03.10 da man så skulle få sine penge retur hurtigere. Dette må siges at have været et godt tip. Den 09.04.10 stod overskydende moms på min konto igen.

Gæt hvad jeg har gjort idag - Indberettet 2. kvartal Big Smile

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at der er den store forskel på om man indberetter den 30/6 eller 1/7.

Jeg synes faktisk generelt at negativ moms kommer ret hurtigt tilbage.

Flemming Bach 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ojj ... tak for tippet. - Det var lige hvad jeg har brug for. Big Smile

Jeg har godt nok masser af gange indberettet moms i den virksomhed jeg på et tidspunkt var direktør for, men aldrig haft brug for at gøre det længe "før tiden". - Det er jo fint hvis man kan gøre det allerede pr. udgangen af kvartalet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Efter indberetningen har SKAT 21 dage til at betale momsen tilbage.

Dette dog kun, såfremt virksomheden ikke bliver udtaget til momskontrol

MvH.

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)