Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at sælge et ApS selskab med fremførtbart underskud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg stopper som selvstændig i ApS form.

Mit personligt ejede ApS selskab har et fremførtbart underskud ultimo 2009 på 85tkr. Jeg syntes at huske, at det kan andre selskaber bruge, hvis de "køber" selskabet, eller hvordan?

Selskabet har ingen gæld eller aktiver, bortset fra en bankkonto med ca. 35tkr på.

DBH

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis underskuddet skal kunne fremføres til en ny køber, kræver det at selskabet er aktivt på overtagelsesdagen, og ikke blot besidder en bankkonto.

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Selskabet er aktivt. Er dog framledt moms per 31/12-2009.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

spoon:

Hej.

Hvis underskuddet skal kunne fremføres til en ny køber, kræver det at selskabet er aktivt på overtagelsesdagen, og ikke blot besidder en bankkonto.

Dette er ikke korrekt. Hvis mere end 50% af anparterne/aktierne skifter ejer, så bortfalder underskudet helt.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

MIKE_DK:

Hej,

Jeg stopper som selvstændig i ApS form.

Mit personligt ejede ApS selskab har et fremførtbart underskud ultimo 2009 på 85tkr. Jeg syntes at huske, at det kan andre selskaber bruge, hvis de "køber" selskabet, eller hvordan?

Selskabet har ingen gæld eller aktiver, bortset fra en bankkonto med ca. 35tkr på.

DBH

Hvis du er interesseret i at sælge selskaber, så er prisen formentlig ca. kr. 3-5.000.

Eks. er prisen hos en af de største selskabsudbydere "stakemann" for et selskab, som har aflagt et regnskab, ca. kr. 6.000.

Det som kunderne efterspørger er derfor ikke underskud, men derimod alder på selskabet.

Jeg har kunder, som er interesseret i sådanne selskaber, så du er velkommen til at kontakte mig for nærmere oplysninger.

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tonny Skov Pedersen:

Jeg har kunder, som er interesseret i sådanne selskaber, så du er velkommen til at kontakte mig for nærmere oplysninger.

Tonny

Er det ikke lige lovligt risikabelt at købe selskaber som har været i drift og som nu er passive, ofte med store underskud. Der er jo ingen der kan sikre sig mod latente krav som selskabet har påtaget sig under sin tidligere drift og som igen rettes mod selskabet når den nye ejer er begyndt at tjenepenge i selskabet?

Kan man handle et selskab med ingen eller endda negativ egenkapital og er det ikke en gråzone da man jo derved undgår at skulle betale selskabskapitalen som dog skal reetableres?

Et 'gammelt' selskab fra Stakeman er vel nye selskaber der bare så at sige har 'modnet' i en skuffe nogle år med en indtakt selskabskapital som derfor kræver man betaler selskabskapitalen plus omkostningen ved stiftelsen og Starkemans modnings service. Den eneste fordel er her alderen uden risiko for latente krav der senere vil kunne rettes mod selskabet.

Hej fra Søren

 

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Selskabet har været aktivt siden 01- 2007, har aflagt regnskab hvert år (også i år) uden påtegninger fra revisor BDO Scanrevision og er uden gæld eller krav. Egenkapitalen, som ikke er negativ, skal naturligvis genetableres i henhold til lovens krav.

Derfor er jeg også indstillet på en betalingserklæring, hvor jeg i fm. salget "..hæfter personligt, solidarisk og ubegrænset for gæld, forfalden som uforfalden eller omtvistet, som bestod på tidspunktet for afgivelse af erklæring herom..." som der står skrevet om afgivelse af betalingserklæring.

DBH Mike

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)