Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt brud?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er netop løbet ind i et problem med den virksomhed som står for design mm. af vores Webshop.

Vi har netop opdaget at den kontrakt som blev skrevet med virksomheden indeholdende priser special aftaler og meget andet, er blevet lagt på nettet uden vores samtykke.

Det vil altså sige at alle har muliheden for at gå ind og finde vores kontrakt online og finde en del oplysninger som vi ikke er interesseret i er tilgængelige.

Efter snak med virksomheden har det vist sig at de var kommet til at videregive vores kontrakt ved en felj til en anden virksomhed. Dette ser vi som et klart kontraktbrud, men spørgsmålet er så hvad vi skal gøre?

Det skal siges at oplysningerne nu er blevet fjernet fra den pågældende side.

Men skal vi blot se igennem fingrer med det, eller skal vi gå videre med sagen så det kan få konsekvenser?

Vi har virkelig brug for at høre fra folk som har stået i samme situation eller har gode råd.

På forhånd tak og rigtig god dag!

Mvh Thomas

 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Prøv at se om I kan få et par gratis timer ud af dem, hvis de har indrømmet fejlen, kan det jo være de er villige til det.

Jeg tror ikke I har det store at komme efter rent retsligt. Sagen er den at I skal kunne dokumenterer jeres tab, ved de firmaets handling, og det er mit gæt, at det har I ingen chance for.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg tror ikke I har det store at komme efter rent retsligt.

Hmm vil det sige man bare kan offentliggøre sine kunders oplysninger på nettet som  man har lyst?

/allan

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Lundsby:
Jeg tror ikke I har det store at komme efter rent retsligt.

Hmm vil det sige man bare kan offentliggøre sine kunders oplysninger på nettet som  man har lyst?

Nej, overhovedet ikke! Men hvis ikke den kontrakt man har lavet specificerer en bod-størrelse. Så skal man kunne påvise sit tab, hvilket er rigtigt rigtigt svært for offentligtgjort oplysninger.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Der kan vel kun være tale om kontrat brud såfrem det fremgår af kontrakten at denne er fortrolig/hemmelig!

 

Mvh

Ravn

 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Men hvis ikke den kontrakt man har lavet specificerer en bod-størrelse. Så skal man kunne påvise sit tab, hvilket er rigtigt rigtigt svært for offentligtgjort oplysninger.

Ok takker ;)

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Holst Frederiksen:

Men skal vi blot se igennem fingrer med det, eller skal vi gå videre med sagen så det kan få konsekvenser?

Hvilke konserkvenser havde du evt tænkt dig? Ville I bruge 50.000-1.000.000 kr på en retsag? Hvis ik så er det jo bare tomme trusler, som I vil fremføre...

Overvej også, om dette firma er vigtigt i fremtiden. En større tvist vil smadre jeres samarbejde, og det ville jo være dumt pga en bargatel, som er sket ved en fejl... Næste gang er det måske jer, som laver en fejl...

Evt følg Lundsbys råd angående at trække lidt ekstra timer eller andet arbejde ud af dem... Det vil de fleste se, som en perfekt og afbalanceret løsning, som hverken ødelægger forholdet eller tilliden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbagemeldingerne :)

Som det er nu er vi selvfølelig ikke interesseret i at ødelægge samarbejdet og slet ikke at skulle bruge al vores tid og kapital på en længere retsag!

Vi har også overvejet muligheden om at prøve at få lidt gratis timer ud af det og det bliver sandsynligvis også det vi vælger.

Men man bliver bare frustreret når tilliden bliver brudt på den måde :)

mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville som minimum bede dem forklare, hvordan det kunne ske, og hvad de vil gøre, for at det ikke sker i fremtiden.

Derudover gad jeg nok næppe bruge krudt på det.

Men selvfølgelig indgår sådan en oplevelse i din samlede opfattelse af firmaet.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)