Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første medarbejder - Aftalt honorar - nu fastansættelse - Danløn?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved opstarten af mit ApS for et par måneder siden lavede jeg en aftale med en pensioneret tidligere virksomhedsejer om at han ville modtage et 5-cifret honorar for konsulenthjælp her i opstartsfasen.

Dette honorar skal nu afregnes via Danløn hvor der skal trækkes fuld skat i henhold til hans skattekort.

Hvordan gør man det? Opretter man ham i Danløn og lader Danløn hente hans skattekortet og sætter x i honorarafregning? Henter Danløn skattekortet når man sætter ham til honorarafregning? 

Pensionisten har gjort et fantastisk stykke arbejde og bliver ansat pr. 01.07.10 på alm. funktionær vilkår. Kan jeg blot rette status til funktionær når hans første løn skal laves i slutningen af juli?

Jeg skal også ind op rette i SKAT's "Ændring af virksomhed - Ændringer" - Ansatte:

Er det korrekt at jeg først skal ændre denne i juli?

Endelig så har jeg afregnet min egen løn i Danløn 2 første måneder og der har jeg fået meddelelsen "eIndkomst har helt eller delvist afvist din indberetning. Se mere i Virksomhed/eIndkomst kvit"

Så vidt jeg har forstået så mangler firmaet at blive tilmeldt til eindkomst som også skal gøres på ovenstående blanket. Er det datoen for min første lønudbetaling til mig selv der skal angives ?

Tak til dem som kan hjælpe videre.

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)