Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurrenceklasul

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 

En virksomhed lægger sag an mod en tidligere medarbejder. Sagen sendes til fogderetten som sender den videre til medarbejderen.

Medarbejderens advokat sender et svarskrift,hvori der bla. er henvisning til at medarbejderen ikke har fået en speciel løn der.

Virksomheden opdager nu at man ikke har udbetalt pension i de 9 mdr. man har udbetalt kompensation.

De fremsender ny et brev til medarbejderen at de beklager den 9 mdr. fejl, den bliver nu rettet.

Kan man det under et sagsforløb? er det ikke misvedligeholdelse af kontrakten fra virksomhedens side?

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kalle 2:
Kan man det under et sagsforløb? er det ikke misvedligeholdelse af kontrakten fra virksomhedens side?

Der er da ikke noget misligeholdende i det da medarbejderen og virksomheden ikke selv har "fanget" den manglende pensionsindbetaling. De overholder bare de vilkår de er kontraktuelt bundet af, ligesom de forsøger at opretholde en konkurrenceklausul, hvilket de mener de kan og hvilket advokaten så ikke mener de kan, hvorfor at det så må rettens vej. Der er ikke mere kød på det ben Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at sige uden at kende detaljerne.

Et er sikkert. En konkurrenceklausul koster. Lad os sige at jeg ansætter en programmør og siger at han ikke må arbejde med programmering et år efter han er holdt op hos mig. Nu kan han kun få arbejde som flaskedreng i Netto det års tid. Jeg kommer så til at betale differencen mellem en programmørløn og en flaskedreng løn.

Nu har jeg sat det lidt på spidsen, men det kan være det er det advokaten henviser til.

På den ene side er en konkurrenceklausul meget svært at håndhæve og på den anden side har jeg set mange kreative måder at omgå den på.

 

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke helt forstå sagen ud fra de givne informationer.

På den ene side er der ikke udbetalt tillæg mhp. konkurrenceklausul. På den anden side har der i 9 måneder været udbetalt en kompensation--for hvad?

Pensionen har ikke direkte noget med konkurrenceproblemstillingen at gøre. De kan sagtens rette den fejl når de ønsker det. Det afgørende er, om lønnen har været indeholdt et navngivent tillæg for konkurrenceklausulen.

Mvh. Aleksander

Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Forlod stillingen for 9 mdr. siden. Virksomheden medelte de ville opretholde klauslen. De har udbetalt forskel i løn i 9 mdr. som de skal ifølge funktionærloven. Nu har de så anlagt sag.  hvor de påstår kontraktbrud. ca 4 uger inde i sagsforløbet hvor der er skrevet svarskrift fra anklagedes advokat til anklagers advokat, opdager de pludselig at de selv ikke har overholdt kontrakt da de ikke har udbetalt pension på den udbetalte lønkompensation. Det sender et brev hvor de undskylder og skynder sig at indbetalte de 9 mdr. manglende pension. Spørgsmålet er om de kan anlægge sag, under sagen opdager de at de selv ikke har levet op til kontrakt, det vil de rette op på med en undskyldning og indbetaling, hvorefter de så mener de stadig mener har overholdt deres forpligtigelser.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kalle

Dit løntillæg for konkurrenceklausul skal også udbetales i hele din ansættelsestid. Som jeg ser det, som handler deres fejltagelse ikke om konkurrenceklausulen, men om pensionsdelen. Da sagen udelukkende handler om hvor vidt du er pålagt en konkurrenceklausul eller ej, så peger det i retning af, at din tidligere arbejdsgiver har ret.

Jeg kan godt se, at du/din advokat vil bruge pensions-"forglemmelsen" som argument for misligholdelse--og dermed annulering af konkurrenceklausulen, men det bliver en skønssag fra rettens side om det går.

Mvh. Aleksander

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kalle 2:

En virksomhed lægger sag an mod en tidligere medarbejder. Sagen sendes til fogderetten som sender den videre til medarbejderen.

Medarbejderens advokat sender et svarskrift,hvori der bla. er henvisning til at medarbejderen ikke har fået en speciel løn der.

Virksomheden opdager nu at man ikke har udbetalt pension i de 9 mdr. man har udbetalt kompensation.

De fremsender ny et brev til medarbejderen at de beklager den 9 mdr. fejl, den bliver nu rettet.

Kan man det under et sagsforløb? er det ikke misvedligeholdelse af kontrakten fra virksomhedens side?

Medarbejderen har tydeligevis en advokat, medarbejderen burde spørge sin advokat....

Wink

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)