Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt ejet virksomhed til Aps

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige et enkelt spørgsmål..

Jeg har et personligt ejet firma ved siden af studierne, der benytter virksomhedsskatteordningen.

Årets resultat er beskedent - bliver vel et overskud på 30.000kr. På SU tager man det hele med..:-)

 

Pointen er nu, at jeg ønsker at starte et Aps med en kammerat, hvor vi hver skyder 50.000kr. ind i firmaet.

En del af de 50.000kr. skal for mit vedkommende være de 30.000kr.

Men er det muligt? Og hvordan med beskatningen.. Beskattes jeg 25% af årets resultat i min personligt ejede firma, hvorefter jeg kan flytte pengene til en anden konto - eller hvordan gør man den slags??


Mange tak for jeres hjælp - ikke helt nemt at finde ud af alle der regler..:-)

 

Hilsen Kasper

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I er to om at starte et nyt ApS, kan der være visse fordele i, at I hver især starter jeres eget holdingselskab, og så derigennem stifter driftsselskabet. Det koster godt nok dobbelt så meget, da I hver især skal skyde 80k i jeres Holdingselskaber - men efter en del samtaler med min revisor var jeg ikke i tvivl om, at det var den rette løsning for mig. 

Hvis jeg var dig, ville jeg alliere mig med en god revisor - de har 100% styr på alt det der. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I skal bevare de opsparede overskud sådan at de ikke beskattes når I omdanner virksomheden (hvorved det påvirker SUen) er I nødt til at  stifte selskabet ved en skattefri virksomhedsomdannelse

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)