Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får du 600.000 forudbestillinger af dit produkt!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Bomann:
Det havde jeg egentlig ikke noget problem med, jeg valgte at fokusere på indholdet af indlægget og ikke udførelsen. Jeg vil mene at det er virkelig godt fremlagt.

 

Mja.... Nu gav jeg ham en chance til, på din opfordring :)

Jeg må sige jeg er langt fra imponeret.... Hvad er det konkret, man kan tage med sig fra videoen? Når alt kommer til alt har han jo ikke den fjerneste anelse om hvordan Apple i praksis har grebet sagen an.

Det er bare en salgsvideo for hans eget produkt.... Det er da klart han har ret i "buzz" er en fantastisk måde, at genere salg på. Men ærligt talt....er det ikke lidt trivielt?

Han har da også ret i at hvis produkt X og Y har været superpopulære blandt forbrugerne, så er der også en god chance for de vil være interesserede i produkt Z - men igen..... er det ikke trivielt?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ulrik

Der kom lige et link ind til iPhone 4? ;-)

Men jeg kan 100% følge dig, Apple har lavet et genialt produkt, som selvfølgelig ville blive solgt uden de forskellige leaks osv. Men er stadig overbevidst om at det har øget tallet af forudbestillinger på iPhone 4.

/Bomann

 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Jeg synes faktisk at det er forfriskende at han bruger tusch og tavle. Powerpoint er blevet så kedelig efterhånden. :)

 

Der er bestemt ikke noget i vejen for at bruge et whiteboard.... Hvis man kan finde ud af det - det samme gør sig i øvrigt gældende for PP.

I den her forbindelse mener jeg så klart han er elendig til at bruge et whiteboard.... En god ting er bare nogenlunde, at have styr på hvad man vil skrive, inden man skriver det. Det havde Walker tydeligvis ikke.

Så nej, der er da intet galt med at bruge et whiteboard.... Der er bare nogle måder, der er bedre end andre.... Her er f.eks. en der virkeligt har styr på sit "shit" i forhold til brug af whiteboard:

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:

Nikolaj Bomann:
Det havde jeg egentlig ikke noget problem med, jeg valgte at fokusere på indholdet af indlægget og ikke udførelsen. Jeg vil mene at det er virkelig godt fremlagt.

 

Mja.... Nu gav jeg ham en chance til, på din opfordring :)

Jeg må sige jeg er langt fra imponeret.... Hvad er det konkret, man kan tage med sig fra videoen? Når alt kommer til alt har han jo ikke den fjerneste anelse om hvordan Apple i praksis har grebet sagen an.

Det er bare en salgsvideo for hans eget produkt.... Det er da klart han har ret i "buzz" er en fantastisk måde, at genere salg på. Men ærligt talt....er det ikke lidt trivielt?

Han har da også ret i at hvis produkt X og Y har været superpopulære blandt forbrugerne, så er der også en god chance for de vil være interesserede i produkt Z - men igen..... er det ikke trivielt?

Du kan bruge ordet trivielt, men fakta er at Apple er verdens største IT virksomhed, og det er de ikke blevet uden en god spand markedsføring og benhårdt arbejde.

Det du kan bruge, er fra videoen er at næste gang du skal lancere et produkt, så kan du prøve at skabe buzz omkring det. Skriv på Amino, på din blog, på andres blog, i fora, i netto, og hvor man ellers har mulighed for det. Det handler jo om at gøre sine besøgende klar til produktets lancering.

Buttomline er at jeg mener deres markedsføringsstrategi har været helt korrekt og har at den har haft en stor indflydelse. Men det er min mening.

/Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

tænkstort:
Jeg synes faktisk at det er forfriskende at han bruger tusch og tavle. Powerpoint er blevet så kedelig efterhånden. :)

 

Der er bestemt ikke noget i vejen for at bruge et whiteboard.... Hvis man kan finde ud af det - det samme gør sig i øvrigt gældende for PP.

I den her forbindelse mener jeg så klart han er elendig til at bruge et whiteboard.... En god ting er bare nogenlunde, at have styr på hvad man vil skrive, inden man skriver det. Det havde Walker tydeligvis ikke.

Så nej, der er da intet galt med at bruge et whiteboard.... Der er bare nogle måder, der er bedre end andre.... Her er f.eks. en der virkeligt har styr på sit "shit" i forhold til brug af whiteboard:

">

Hvis jeg kunne vælge mellem 100 videoer med en genial pointe som måske var skrevet op på et whiteboard med venstre hånd, eller 20 videoer hvor hver streg var lavet med en lineal, så ville jeg 100% vælge det første.

Hvad ville du?

/Bomann

 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Bomann:
Du kan bruge ordet trivielt, men fakta er at Apple er verdens største IT virksomhed, og det er de ikke blevet uden en god spand markedsføring og benhårdt arbejde.

 

Nemlig.... Og derfor er de istand til at skabe så meget buzz, når de launcher et nyt produkt. Men den del er Walker overhovedet ikke inde på.

Hvis vi skal have hele historien om hvorfor Apple kan sælge 600k iPhones som preorder, nærmest på ingen tid...så skal vi jo ihvertfald gå tilbage til omkring 1998.... Det gør Walker ikke, han kigger på det sidste halve år. Som, hvis man bare har fulgt lidt med i virksomheden Apple, tydeligvis kun er kirsebærret på toppen af kransekagen i forhold til deres marketing/branding.

 

Nikolaj Bomann:
Det du kan bruge, er fra videoen er at næste gang du skal lancere et produkt, så kan du prøve at skabe buzz omkring det. Skriv på Amino, på din blog, på andres blog, i fora, i netto, og hvor man ellers har mulighed for det. Det handler jo om at gøre sine besøgende klar til produktets lancering.

 

Det vidste jeg altså ganske udemærket i forvejen.... Jeg tillader mig at skrive det så direkte, uden frygt for at virke arrogant. For jeg kan ærligt talt ikke forestille mig der er mange, på Amino eller blandt befolkningen generelt, der ikke allerede vidste det.

Hvis en masse mennesker kender dit produkt og giver det positiv omtale....så er det også, alt andet lige, nemmere at sælge produktet.... Sorry, men det stempler jeg altså som en, endog temmeligt, triviel "indsigt" :)

 

Nikolaj Bomann:
Buttomline er at jeg mener deres markedsføringsstrategi har været helt korrekt og har at den har haft en stor indflydelse. Men det er min mening.

 

Jamen helt enig.... Men den strategi har altså været sat i vandet for over 10 år siden....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Det vidste jeg altså ganske udemærket i forvejen.... Jeg tillader mig at skrive det så direkte, uden frygt for at virke arrogant. For jeg kan ærligt talt ikke forestille mig der er mange, på Amino eller blandt befolkningen generelt, der ikke allerede vidste det.

Hvis en masse mennesker kender dit produkt og giver det positiv omtale....så er det også, alt andet lige, nemmere at sælge produktet.... Sorry, men det stempler jeg altså som en, endog temmeligt, triviel "indsigt" :)

Jeg mener bare at fx, det at lægge en prototype af iPhone 4 er et genialt mediestunt. Selvfølgelig hænger positiv omtale sammen med salg, men Apple skiller sig bare ud på en genial måde, som alle bør prøve at tage ved lære af. Og nej, du virker ikke arrogant, jeg synes bare folk, som måske ikke kendte til dette skulle have en chance for at være med :-)

/Bomann

Ps. det er jo altid godt med en god diskussion ;)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig inspirerende video Nikolaj Yes

Jeg synes det er fedt han står, en smule forvirret og kaster det ud. Fremfor at det hele er med det vildeste Apple powerpoint, hvor hvert ord er gennemgået af jurister osv.

Jeg synes det er rigtig godt lavet.

Sorry for off topic: Men Ulrik det hjælper ikke at lave så mange links til samme side. Så hellere link til en underside, fx. Iphone 4g hos telia. Bare så du slipper for at sidde og gøre det så mange gange, når du nu åbenlyst skriver sådan et indlæg for blot at få noget linkjuice :-)

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste i CRN at blandt andet de mindre tyske Apple forhandlere er utilfredse fordi de først får Apples nyeste produkter efter at de store kæder har fået. Der er Apple åbenbart benhårde.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)