Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp !!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en ny-startet virksomhed pr. 31.10.09 og kan mærke en dejlig stigning i vores kunder og omsætning som er rigtig dejligt. Big Smile

Så blev vi kontaktet af en virksomhed som bygger huse om man kunne lave en samarbejdes aftale. Vi har tjekket firmaet og det er som det skulle være. Og det her var engang i Maj måneden. Da vores firma er med hvidevarer var det en ok deal. Firmaet har fået 30 dages kredit og begyndte stille og rolige at bestille varer. Da han nåede sin 3. bestilling begyndte vi at være lidt urolige, der er jo ikke gået 30 dg. fra den første ordre så der var ikke nogle penge der var forfaldne endnu.Men man kan sige at min mand begyndte at få en dårlige fornemmelse. Han aflægger sin sidste ordre den 08.06.10 og vi har ikke kunne få fat på manden som ejer firmaet hele ugen. Så kiggede min mand i CVR. idag og pludselig stå der at Selskabet er under tvangsopløsning!!!. og sidste opdateret 07.06.2010.

Så det må betyde at det ordre han har lavet 16.05, 21.05 og især 08.06.. at han må da have vidst at dette vil ske.

Hvad gøre vi nu? Vi har ca. 55.000 udestående hos firmaet og da vi er en ny firma er det godt nok surt at stå i denne situation. Håber at der er nogle der kan vejlede os vedr. dette, da vi er godt nok lidt frustreret over situation, og føler virkelig at vi er blevet taget i røven.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Det er altid træls når kunder ikke betaler, og især når vi snakker så store beløb, at man selv frygter for fremtiden. Men, pengene skal i nu nok få.

Jeg har i tiderne selv kæmpet med en del kunder som ikke vil betale, også for større firmaer i både ind- og udland. Så jeg har da taget lidt erfaringer med mig.

For det første synes jeg i skal møde op personligt på hans adresse, og snakke med ham om det. Han kan jo være kommet i en økonomisk svær situation, hvilket hverken er sjovt for ham eller jer. Tag en kop kaffe og snak om tingene, en nem måde vil være og lade ham afdrage over en periode, med et beløb ugentlig, eller månedenligt.

Jeg har også sendt jer en PB, hvor jeg har givet jer lidt kontakt informationer, jeg kunne muligvis godt hjælpe lidt til.

Håber mit indlæg førte jer lidt i den rigtige retning :-)

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemt lige at skrive at Selskabet som er under tvangsopløsning, er en Aps selskab, gøre det noget forskel?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Få fat i en advokat og få det rigtige råd af ham. Der er et par stykker her på Amino du kunne prøve at kontakte

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en rigtig ærgerlig situation, I der er havnet i.

Hvis I har ordresedler, som er underskrevet af indehaveren, vil der være mulighed for at forsøge at få dom over indehaveren personligt ud fra retspraksis om hæftelsesgennembrud. Gennembrudet ligger i, at en indehaver af et anpartsselskab kan pådrage sig en forpligtelse til at betale for ordrer, som han har afgivet på et tidspunkt, hvor han med sikkerhed vidste, at anpartsselskabet ikke ville kunne betale.

Retspraksis på dette punkt er meget streng og bevisbyrden er jeres, men ud fra de oplysninger, I har givet ovenfor, vil jeg umiddelbart vurdere, at I har en fornuftigt sag, som det kan betale sig at forfølge.

Jeg er indehaver af et advokatfirma, der udelukkende beskæftiger sig med debitorstyring, inkasso, by- og landsretssager. Hvis I får brug for min assistance, er I velkomne til at kontakte mig på mkb@advokatfirmaet-bale.dk

Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne

Tak for dit svar, ordrene som han er aflagt er skrevet på mail, hvor at vi sender er ordrebekræftelse på mail. Vi har alle mail korrespondance med ham hvis man kan bruge det til noget

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen. Mails er slet ikke då dårlige at have :-) Lad os vende tingene over telefonen; uden beregning. Så kan vi lave en fælles pejling af jeres muligheder. Hvis du mailer mig dit mobilnummer, har jeg formodentlig mulighed for at ringe i morgen først på aftenen.

Mvh Marianne

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne K. Bale:

Hvis I har ordresedler, som er underskrevet af indehaveren, vil der være mulighed for at forsøge at få dom over indehaveren personligt ud fra retspraksis om hæftelsesgennembrud. Gennembrudet ligger i, at en indehaver af et anpartsselskab kan pådrage sig en forpligtelse til at betale for ordrer, som han har afgivet på et tidspunkt, hvor han med sikkerhed vidste, at anpartsselskabet ikke ville kunne betale.

Hæftelsesgennembrud er noget helt andet; nemlig det forhold, at deltagerne i et selskab med begrænset ansvar alligevel får lov til at hæfte for selskabets gæld. Det kan fx være begrundet i et synspunkt om underkapitalisering. Det er kontroversielt, om vi overhovedet har hæftelsesgennembrud i Danmark.

Den situation, som advokater beskriver, er noget ganske andet og mere ligetil: Bestyrelses/ledelsesansvar.

Nemlig det forhold, at man med dansk rets såkaldte almindelige erstatningsregel som det juridiske værktøj kan få selskabets ledelse og anpartshavere dømt til at betale erstatning kreditors tab ved, at de erstatningspligtende har handlet uforsvarligt, fx ved at fortsætte driften på et tidspunkt, hvor det har været uforsvarligt at fortsætte driften, ved at påtage sig forpligtelser, som den disponerende godt er klar over, at selskabet ikke vil kunne honorere.

Det uforsvarlige forhold kan også bestå i, at man (som i selskabstømmersagerne) har at tømt kassen, så der ikke er nogle penge tilbage til kreditorerne, fx ved at foretage udlodninger.

For at komme igennem med sådan en sag, skal man bevise, at en eller flere konkrete personer har handlet uforsvarligt, og det vil så være disse personer, der kan blive dømt til at betale erstatning.

Ulrik Guldbæk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)