Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering? Importør/Eksportør

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med de sidste overvejelser om, hvorvidt jeg skal starte en virksomhed ved siden af mit studie, som videresælger SSL certifikater.

SSL benyttes til at kryptere forbindelsen til hjemmesider, hvor man fx foretager indkøb eller indtaster personlige oplysninger. SSL Certifikater er elektroniske certifikater (data) fra betroede firmaer – der siger god for den virksomhed, der benytter SSL certifikatet – hvorved man undgår at browseren kommer med en advarsel.

Jeg vil komme til at købe SSL certifikaterne i udlandet (både indenfor og udenfor EU) – og sælge dem i Danmark, i EU og udenfor EU.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg skal registreres.

Jeg kan forstå, at der er forskel på om skat betragter ens virksomhed som erhvervsmæssig og selve momsregistreringen. Så vidt jeg har forstået – har momsregistreringen indflydelse på, om jeg skal betale moms på solgte certifikater og kan få den refunderet på indkøbte certifikater, kontorhold mv.  Om ens virksomhed er erhvervsmæssig har derimod indflydelse på, om jeg kan trække et underskud fra i min personlige indkomst og hvordan overskud beskattes. Om virksomheden giver overskud udregnes på samme måde om den betragtes som erhvervsmæssig/ikke er erhvervsmæssig. Har jeg opfattet alt det ovenstående korrekt?

Når en del af min samhandel er med udlandet kan jeg risikere, at skal have moms tilbage i stedet for at betale det – vil det være et problem, hvis skat betragter min virksomhed som ikke erhvervsmæssig?

Skal jeg registreres som importør/eksportør når jeg køber/sælger certifikaterne udenfor EU. Er det told på sådanne certifikater?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal ikke betale moms i udlandet(b2b)...Oplys dit danske CVR.nr. overfor leverandøren.

Nej...importør/eksportør gælder kun samhandel med varer.

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakkede kort med en fra Skat - kan det passe at salg af SSL certifikater skal betragtes som en ydelse og ikke en vare?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Snakkede kort med en fra Skat - kan det passe at salg af SSL certifikater skal betragtes som en ydelse og ikke en vare?

JA

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan bogfører man egentlig det (konti) - hvis det vare varer, ville jeg jo benytte varesalg, vareforbrug og varelager - men hvad hedder det når det er ydelser?

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)