Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af lejlighed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i mit firma lejet en lejlighed, da firmaet jeg lejer af kun vil leje ud til virksomheder. Lad det være som det er, andre vilkår osv. pga. erhvervslejeloven.

Lejligheden skal nu videreudlejes til mig selv privat fra mit enkeltmandsfirma som ikke har kontor på adressen.

Jeg har betalt 25000 i depositum. Skal disse penge også betales fra privat til virksomheden eller kan jeg lade det ligge i virksomheden?

Lejen på 6300 kr. til min virksomhed, kan jeg lave den pris lavere i udljeningspris til mig selv privat uden at det er ulovligt? Jeg tænker at hvis man kan udleje den lovligt til mig for 4000 kr. er der 2300 kr. tilbage som virksomheden har af udgift. Den udgift vil kunne fratrækkes i skat... Men er det hele lovligt?

Håber der er nogle der kender lidt til reglerne :)

Mvh Thomas

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er lidt i tvivl med hensyn til depositummet, men jeg tror for så vidt godt dette kan stå i virksomheden.

Med hensyn til lejen, skal du være opmærksom på, at når du handler med dig selv, skal dette ske på markedsmæssige vilkår, hvorfor lejen da for så vidt nok mininum skal fastansættes til DKK 6.300.

I dit konkrete tilfælde var det måske en ider at overveje at indhente bindende svar fra SKAT.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist flere forhold du skal være opmærksom på:

Har du lov til at videreudleje lejemålet? I erhvervslejemål er der ofte en klausul om, at udlejer skal godkende den slags arrangementer.

Den anden ting er, at det vist kan blive lidt kompliceret, rent juridisk: Erhvervslejeloven regulerer det første lejemål, den almindelige lejelov regulerer det andet. De to lovgivninger er i konflikt på væsentlige områder, bl.a. regulering af husleje, opsigelsesregler osv. Så det er nok en god ide, at søge en form for rådgivning her, og under alle omstændigheder tage kontakt til udlejer.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må gerne videreudleje, der er styr alle de juridiske ting mellem udlejer og firmaet. Det drejer sig kun om pengene om jeg kan trække noget af det gennem firmaet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)