Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat/erhverv indregistreret bil.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er nogle som kan hjælpe med reglerne omkring driftsudgifter på bil for enkeltmandsvirksomhed.

Har en enkeltmandsvirksomhed, uden virksomhedsordning og en omsætning over 50.000.

Nu har jeg så købt en bil på papagøje plader og indregisreret den som blandet privat og erhverv. Har selv købt bilen og betalt moms af den. Så hele handlen har firmaet ikke været belastet af, men min egen privat økonomi.

Som jeg har læst det så kan jeg trække momsen fra på driftsudgifterne - også driftsudgifterne som er privat. Er det korrekt forstået? Så hvis jeg fylder tanken op så kan jeg trække momsen fra også selvom brændstoffet bliver brugt til en privat køretur?

Er der krav om at jeg fører kørselsregnskab? Hvis der er hvad skal der så til for at opfylde dette krav? Er en lille bog med kilometer start/slut - formål med turen - destintionen for turen - nok? Eller er det lige meget når der er tale om enkeltmandsvirksomhed? Nogle gange det være lidt svært at sige om det er det ene eller det andet, da privat og virksomhed er blandet meget sammen.

Håber at nogle kan hjælpe mig med mine mange spørgsmål.  Har forsøgt at læse mig igennem mange af de andre spørgsmål og debat indlæg her på siden, men har ikke kunne finde noget som dækker mine spørgsmål.

På forhånd tak :)

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Warehouse,

Det er korrekt forstået, at du kan fratrække momsen på alle driftsudgifter. Også udgifter til brændstof.

Det er ikke et krav, at du fører kørselsregnskab. Det anbefales dog, da dokumentationen kan være god at have overfor SKAT.

Venlig hilsen
Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fejlindlæg - skal slettes. Beklager.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)