Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klage over Toldkontrol

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg sider i en uheldig situation.

Jeg importerer nogle container fra Kina årligt ca. 2-3gange (2af gangen). De varer jeg importere er gave artikler, møbler, skulptur osv.

Og jeg er kommet i den situation at min container 100% bliver stoppet i toldkontrol. 
Og de finder intet hvergang 

Situation er den, at vi føler at sagen er blevet personligt. Det er altid den samme toldleder en vis Morten,
han har været utrolig svær at snakke med, og typisk respektløs over for os. De skal siges at vi er udlændinge.

Vi mister utrolig mange penge og ressourcer på det. 

Hvem og hvor skal man klage til i sådan en situation ?

Vil også gerne høre om nogen her, der har haft problemer med toldkontrol og evt. klaget?

 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal nok lige havde uddybet hvordan det er i taber penge ved det, er det i form af de ressourcer i bruger?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tadzen:

Kære Aminoer,

Jeg sider i en uheldig situation.

Jeg importerer nogle container fra Kina årligt ca. 2-3gange (2af gangen). De varer jeg importere er gave artikler, møbler, skulptur osv.

Og jeg er kommet i den situation at min container 100% bliver stoppet i toldkontrol. 
Og de finder intet hvergang 

Situation er den, at vi føler at sagen er blevet personligt. Det er altid den samme toldleder en vis Morten,
han har været utrolig svær at snakke med, og typisk respektløs over for os. De skal siges at vi er udlændinge.

Vi mister utrolig mange penge og ressourcer på det. 

Hvem og hvor skal man klage til i sådan en situation ?

Vil også gerne høre om nogen her, der har haft problemer med toldkontrol og evt. klaget?

 

jf. toldloven

§ 15.  Told- og skatteforvaltningen kan med henblik på eftersøgning og kontrol af varer uden retskendelse færdes uhindret overalt langs kyster, i havne, i lufthavne, på landingssteder, i transportcentre, i tog, på jernbanearealer og på veje, hvortil der er offentlig adgang. Der kan på de nævnte steder foretages eftersøgning og kontrol af varer i postforsendelser, i pakhuse, i containere, i befordringsmidler og på andre midlertidige eller permanente steder, som kan anvendes til opbevaring af varer m.v.

Med venlig hilsen
Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi mister penge på det, at tolden hyrer folk, til at tømme containeren(man må ikke selv tømme den, hvis man bliver udtaget til kontrol) og transpotere den til os.Hvor vi normalt har DSV til transport lige ind til vores lager. Vi får sendt regningen,for tømning og transport. Det koster 4-5gange mere end hvis vi brugte vores egne med arbejder til at tømme containeren. 

Plus når man har ca. alle ens kasse åbnet, så bliver en del vare ødelagte .

Til Bastian, vi har godt styr over loven og kender reglerne. Men hvis du gad læse indlægget så vil du kunne læse, at det ikke er det der er vores problem. Det er ikke normal at blive taget til kontrol 100%. Og af samme person, uden at de har fundet noget galt med vores varer. Det er spild af ressourcer for os og dem.

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt en advokat.

Hvis tolderne ødelægger dine varer - har du sikkert krav på erstatning.

Og der må sikkert også være noget vedr. levering.

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Tadzen:

De skal siges at vi er udlændinge.

 

Jeg kan ikke lige se hvad det har med sagen at gøre !!!!!

Der er altså ret mange ting der spiller en rolle. Jeg er dansk og har flere gange fået tilbageholdt store partier af mobiltelefoner med stort tab som følge.

Grunden til dette er at der ofte laves moms svindel med netop mobiler.

Nu kommer der sikkert en del skidt ind fra kina, og det er nok grunden til de er ekstra grundige. Det kan også være du er uheldig og har fået en en tolder der har dårlige erfaringer med invandre, men så er det altså ikke ham du skal klage over men dine landsmænd.

 

 

 

 

 

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

seo noob:

Tadzen:

De skal siges at vi er udlændinge.

Jeg kan ikke lige se hvad det har med sagen at gøre !!!!!

 

Ja, i en perfekt verden uden diskrimination, ville det ikke ha' noget med sagen at gøre. men vi lever ikke i en perfekt verden.

Det kan jo ikke benægtes, at der er en mulighed for, at ham toldmanden måske udnytter sin "magt" for at chikanere Tadzen's virksomhed.

Som udgangspunkt mener jeg, at selvfølgelig skal toldkontrollen da kontrollere importerede produkter, det er der ikke noget galt i. Det er deres arbejde.

Men hvis de undersøgte produkter går i stykker, mens de bliver undersøgt, så skal de da selvfølgelig også betale for det.

Det lyder lidt underligt at man som virksomhed skal betale for fragten og undersøgelse, er det normalt? Jeg ville da tro at det var Toldkontrollen, der skulle stå for merudgifter i forbindelse med toldkontrol? Selvfølgelig er det en anden sag hvis virksomheden har begået noget ulovligt, så skal virksomheden selvfølgelig betale, men hvis de ikke har begået noget ulovligt, kan jeg ikke se hvorfor de skulle få en ekstra udgift?

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kunne du ikke få en "anden" til at hive containerne hjem næste gang. Altså hvis din mistanke er så stærkt? 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)