Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervs økonomi eksamen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg er helt ny her inde, men har nu tit læst de nyheder og indlæg som kommer på siden.

Nu står jeg så og mangler svare. Jeg skal om en uge til eksamen i erhvervs økonomi, og her er hvad jeg kan komme op i:

Løn kalkulation.

Bil kalkulation.

Maskin kalkulation.

Årsrapport.

Jeg kan også komme op i Virksomhedens omkostninger og Virksomhedens regnskab, men det har jeg hvis styr på. (man skal jo passe på hvad man siger) Wink

Men hvis der var nogle her inde som kunne hjælpe mig lidt med hvad Løn kalkulation, Bil kalkulation, Maskin kalkulation, og Årsrapport går ud på, da jeg synes det virker meget uoverskueligt. Håber der er nogle som gider give sig tid til eller i det mindste bare give mig lidt stik ord. så vil jeg være glad..


Med venlig hilsen

Daniel

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke det store om erhversøkonomi i gymnasieformat, men det ville pynte hvis du lærte at stave dine fagtermer korrekt :o) Sammensatte navneord:

Erhversøkonomi, Lønkalkulation, Bilkalkulation, Maskinkalkulation.

Det er altså ikke for at være flabet, men et seriøst input! Jeg ville som censor korse mig hvis du stavede dit emne forkert på en tavle, et slide, eller hvad i nu bruger.

Jeg går ud fra at du skal have styr på moms, skat og ikke mindst afskrivningsregler i forbindelser med de tre første ting du spørger ind til. Du kan læse lovtekst og spørgsmål-svar på skats hjemmeside ligesom mange revisorer og revisionsfirmaer har godt, overskueligt materiale tilgængeligt.

Mht. årsrapport handler det vel om at redegøre for hvilke beregninger og nøgletal som er vigtige at have med, hvad disse betyder, osv. Her er jeg lidt mere blank på hvor du skal finde info. Måske i din bog? ;o)

Ift. det hele, kan du prøve http://bookboon.com/dk/studie/erhvervsoekonomi som har gratis, reklamefinansierede bøger. Meget af det er opsumerende og fokuseret på eksamenslæsning. Jeg tror ikke kvaliteten er bedre end jeres lærebog, men måske er nogel ting stillet mere overskueligt op. I dine øjne..

Jeg har som sagt ikke det store begreb om hvad man bedømmer på i erhvervsøkonomi på gymnasiet, så mine råd er udelukkende ud fra mine erfaringer om hvor jeg selv ville finde info ift. de emner du beskriver. Du kan evt. også stille mere specifikke spørgsmål på Amino, så er jeg næsten sikker på at du får svar fra en af de dygtige revisionsgutter der jævnligt kigger forbi :o) Håber du kan bruge det bare lidt!

Hav en rigtig god dag og held og lykke med eksamen!

De bedste hilsner fra en gut der selv lige har revet et 12-tal i matematik. :o)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)