Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der gøre politisk for iværksættere?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg tror det er vigtigt at undgå at blive gammel før tiden. Der skal være mulighed for at kunne lege lidt, ved f.eks at kunne tage til udlandet og få nogle erfaringer. Vi skal lade være med at have så ondt i røven over hvad andre kan, og så lade de unge tage på "dannelsesrejser" i udlandet. Når de kommer tilbage er de et meget større aktiv for de eksisterende virksomheder, - og langt bedre rustet hvis de har formatet til egen virksomhed.

Væksthusene og andre offentlige pensionater for afdankede konsulenter og politiske  stik -i-rend drenge skal afskaffes, og erhvervslivet skal finansiere og bemande nye vækstmiljøer. Dels fordi der så bliver et miljø for forretningsmæssigt levedygtige projekter, men ikke mindst fordi der vil opstå "autonome" miljøer hvor iværksættere på trods vil skabe både innovation og vækst.  Der er der hvor passionen findes, at idéerne trives bedst.

Jeg er ved at gabe kæberne af led, når guruerne sælger deres 4 timers bøger, og get rich scam, og selvom jeg ikke et øjeblik er i tvivl om at der findes så dumme unge i Danmark at de sluger det råt, - så har mine egne erfaringer vist, at når først de unge mennesker har set  hjemløse barbere sig og gå på arbejde, - så sætter de  så uendelig meget mere pris på de forhold vi tilbyder i Danmark, og gerne vil være med til at bevare disse fremover.

Danmark er et suverænt godt sted at være iværksætter, vi skal bare lære at sætte pris på det, og så skal vi støtte op omkring de initiativer der gavner dette dejlige land, og så forære billetten  til USA til dem der hellere vil udleve den amerikanske drøm, der hvor den hører hjemme, - nemlig i USA.

Michael

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Hvem var det, der ikke troede på ideerne? Inkompetente slipsedrenge, der ikke har forstået potentialet.

Nej, hvis vi tager f.eks. Skype, så var det alle de IT-eksperter, og VC'ere med speciale i netop Internet i teknologi der sagde nej.

Hvis vi tager eksemplet med Ace Of Base, Beatles og mange andre kunstnere, så var det alle de mest kompetente pladeselskaber, med faglig ballast, der sagde nej. Slipsedrengene overtog branchen meget senere og forhindrede blot den fortsatte produktudvikling.

I alle tilfælde har de sagt nej, fordi man netop IKKE kan forudse, om Skype, Ace Of Base eller Beatles bliver et hit. Det er derfor det er vigtigt, at der bliver bedre plads og motivation til at kaste sig ud i den slags.

Støtten til dette skal ikke ligge i forkromede væksthuse og andet papirnusseri - uanset hvem der driver det, men skal derimod ligge i af fjerne de barrierer der er og skabe attraktive forhold for de investorer, der tør kaste penge efter den slags højrisiko-projekter, som det jo er. Med iværksætterskatten har man gjort præcis det modsatte, som blot et godt eksempel.

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Hvor mange iværksættere må kaste håndklædet i ringen fordi det ikke gik alligevel?

Jeg kan ikke huske tallene; men jeg vil gætte på, at 70 til 80% er lukket igen inden 2 år.

Hvilket spild!

Jeg er overbevist om, at hvis vi kan lære iværksætterne hvor den gode forretning er og de kan få hjælp til at analysere deres idé inden de investerer, så kunne mange skønne spildte kræfter undgåes.

Kræfter, der i stedet kunne anvendes  på levedygtige projekter.

For tid og penge kan kun bruges een gang.

Venlig hilsen,

Christian

Det er cirka 65% af alle iværksættere som stadig har en forretning kørende efter 5 år. Tallene kan findes her.

Der er masser af muligheder for at få undersøgt sin idé, kig på de lokale væksthuse og udviklingsråd i kommunerne. Her i København har vi desuden Copenhagen School of Entrepreneurship som samler alle de forskellige initiativer for iværksættere som universiteterne på Sjælland deltager i. Som iværksætter handler det egentlig bare om at være opsøgende, så kan man få mere rådgivning end de fleste kan kapere.

 

Jeg mener stadig at rammestrukturen er en stor del af problemet, her er jeg helt enig med deMib. Jo sværere og dyrere det er at investere i iværksættere (både for iværksætteren selv, og for eksterne investorere), jo mindre finansiering vil der være til de virkelig gode idéer, og jo mindre risiko skal der være i idéen for at den kan skaffe finansiering.

 

Mikkel deMib Svendsen:

Christian iMARKETING:
Hvem var det, der ikke troede på ideerne? Inkompetente slipsedrenge, der ikke har forstået potentialet.

Nej, hvis vi tager f.eks. Skype, så var det alle de IT-eksperter, og VC'ere med speciale i netop Internet i teknologi der sagde nej.

Nu investerer VC'ere jo traditionelt heller ikke i SEED eller pre-SEED virksomheder, det er primært business angels der lægger pengene i de meget risikable investeringer.

At folk uden visioner ikke kan se et potentiale er ikke noget nyt, og det handler egentlig bare om at dem med visionerne kæmper for deres vision. Hvorfor skulle andre tro på deres idé hvis de ikke selv gør?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ariel Solhøj Hansen:
Nu investerer VC'ere jo traditionelt heller ikke i SEED eller pre-SEED virksomheder, det er primært business angels der lægger pengene i de meget risikable investeringer.

Det gælder bestemt ikke alle VC'er. Jeg har gennem tiden haft møder med rigtig mange veletablere VC selskaber, som meget gerne, i princippet, vil ind ret tidligt i selskaber de tror på.

Business Angels går typisk ind med relativt små beløb - ofte under 1 million. De VC'ere jeg har snakket med gennem tiden har ligget på 5-10 gange dette - også i de tidlige stadier.

Men uanset hvem og hvordan de går ind skal de være sttraktivt for dem. Og det har iværksætterskatten i hvert fald sat en alvorlig stopper for.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ariel Solhøj Hansen:

Det er cirka 65% af alle iværksættere som stadig har en forretning kørende efter 5 år. Tallene kan findes her.

Der er masser af muligheder for at få undersøgt sin idé, kig på de lokale væksthuse og udviklingsråd i kommunerne.

Her i København har vi desuden Copenhagen School of Entrepreneurship som samler alle de forskellige initiativer for iværksættere som universiteterne på Sjælland deltager i.

Som iværksætter handler det egentlig bare om at være opsøgende, så kan man få mere rådgivning end de fleste kan kapere.

 

Jeg har desværre endnu ikke set en tilfredshedsundersøgelse, der viser, at iværksætterne har fået den vejledning de havde brug for før de skulle beslutte sig for at investere.

Hvordan ved man om det man gør, er godt nok, hvis man ikke måler det?

Og indtil, at man seriøst måler på denne parameter, så er det ikke godt nok i min verden.

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Jeg har desværre endnu ikke set en tilfredshedsundersøgelse, der viser, at iværksætterne har fået den vejledning de havde brug for før de skulle beslutte sig for at investere.

Hvordan ved man om det man gør, er godt nok, hvis man ikke måler det?

Og indtil, at man seriøst måler på denne parameter, så er det ikke godt nok i min verden.

Det er hvad jeg umiddelbart kunne finde:

1/3 nede på side 2 står der:

I begyndelsen af oktober blev det opgjort, at 1116 nye og mindre virksomheder havde anvendt Væksthusene i 2008 og heraf angav mere end 80 procent, at de er tilfredse eller meget tilfredse med Væksthusene.

Samtidig har en evaluering af den rådgivning som bliver stillet til rådighed gennem Nordjysk iværksætter Netværk vist at rådgivningen har en positiv effekt.

 

Igen handler det om at iværksættere selv skal opsøge disse muligheder. Måske kunne en mulighed være at man fik et tilbud om møde sit lokale væksthus i forbindelse med at man ansøgte om et CVR-nummer.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

15% større overlevelse inden for hotel og restauration i Nordjylland!

Det bekræfter desværre mit sidste indlæg:

"Og indtil, at man seriøst måler på denne parameter, så er det ikke godt nok i min verden."

Jeg ville gerne se obligatoriske anonymiserede tilbagemeldinger fra iværksætterne i hele landet, der har modtaget vejledning/rådgivning hvor de har givet karakterer på en række centrale spørgsmål og en måling, der viser, at hvert år bliver disse tal bedre og bedre.

Er det ikke det mindste man kan forlange, når samfundet betaler milioner af kroner til iværksætterhjælp?

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du virker meget bureaukratisk, Christian Confused

Jeg synes ikke vi har brug for flere DJØF'er, der skal sidde og spilde vores penge på at grave sig ned i endnu flere papirer. Det er ikke flere undersøgelser og mere papirarbejde vi mangler - det er det modsatte :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Du virker meget bureaukratisk, Christian Confused

Jeg synes ikke vi har brug for flere DJØF'er, der skal sidde og spilde vores penge på at grave sig ned i endnu flere papirer. Det er ikke flere undersøgelser og mere papirarbejde vi mangler - det er det modsatte :)

Ja, hvis ikke det offentlige kan gøre det bedre end det, vi ser i dag, så er det bureaukratisk.

Det kan godt være, at det er umuligt at få politikere til at forstå, hvad iværksættere i virkeligheden har brug for og i så fald er der ikke noget at gøre.

Mit håb var bare, at politikerne ville begynde at forstå, hvad iværksætterne havde brug for og arbejde aktivt på at få dem til at investere i eksportfremmende virksomheder frem for, at vi alle sammen sidder og klipper håret af hinanden.

Men du har nok ret.

Det er bare mig, der i har en urealistisk drøm om et politisk system, der arbejder sammen med iværksætterne frem for at modarbejde dem Sad

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ariel Solhøj Hansen:

tænkstort:

Anders Højsted:
Mindre omkostningsfuldt at gå konkurs

Jeg tror, at det du nævner her, er en af de største grunde til at folk er "bange" for at blive iværksætter. Fjern den personlige risikom der er forbundet med det at være iværksætter, så er jeg sikker på at flere ville turde at satse på deres ideer.

Der er aldrig noget der er gratis. Hvem skal betale hvis du går konkurs med et firma og skylder en masse penge væk? Staten? De firmaer som har solgt dig en masse produkter du ikke har betalt for? Bankerne? Der vil altid være nogen som skal betale, og hvis man fjerner omkostningerne og risikoen ved at starte egen virksomhed, så vil man bare få en masse uforberedte iværksættere med uholdbare idéer.

Yes

Der burde være endnu mere hæftelse, der er jo nogen der virkelig scorer kassen i opgangstider og så står enten aktionærerne eller skatteyderne med regningen her i nedgangstiderne. Jeg har heller aldrig forstået hvorfor det er lovligt for topchefer at få aktieoptioner til en lavere pris end aktiekursen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)