Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studenter projekt for lille virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er to kommunikations studerende, der er blevet spurgt af et lille firma, om vi kunne tænke os at hjælpe med at ekspandere til det britiske marked.

Den umiddelbare ide er at lave en webshop med et co.uk domæne, hvor man kan købe produkterne. De bliver derefter sendt fra danmark til england pr post (ret så dyrt!) eller også skal der indgås en aftale med et transport firma, med et lager i england, så man kan sende store shipments af gangen.

Det skal siges at det er noget til haven, og er relative tunge og store.

Vi er begge ret skarpe til webdesign og php, så en løsning som magento ville være oplagt. og paypal som betalingsmodul, en billig og sikker løsning.

Vi er dog i tvivl om et par ting.

Er der et scenarie vi har overset? er den bedste måde en webshop og et lager i england?

Ang. løn

Vi har fået et tilbud på ca. 90 kr i timen.. Vi skal stå for at lave hjemmesiden, reklamere for den osv (google etc) have kontakt med england etc.

Men udmidlebart kan det være lidt svært at realt regne ud hvor mange timer vi kommer til at bruge på det, ville et fast engangs beløb for en komplet side ikke være bedre? også 90kr i timen for at vedligeholde den osv.?

Vil det være en ide at oprette en 2 mans virksomhed, eller skal vi bare ansættes som 2 studentermedhjælpere?

Tusind tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Frank

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.amino.dk/forums/t/90821.aspx

min kammerats post :) om samme emne

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg ikke arbejde for 90 kroner i timen.

Så længe jeres omsætning er begrænset, så behøver I ikke oprette firma, men kan blot angive indtjeningen som personlig indkomst.

Hvad med at give virksomheden et tilbud på en færdig webshop? Og så tilbyde 5-10 timers vedligeholdelse og support for en pris per måned.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det at i primært vil "eksportere" til England har en række fordele og ulemper, og det hele ender op i hvilken risiko firmaet er interesseret i at løbe, og hvor meget de vil investere i det.

Hvis firmaet åbner en afdeling i England giver det en engelsk postadresse og kontaktinformation, hvilket får det til at se mere "sikkert" ud. Samtidig betyder det at der skal være nogle medarbejdere i England til at håndtere hele systemet, hvilket betyder at virksomheden får langt større mulighed for at lære markedet, kulturen og kommunikationsformen at kende.

Men i sidste ende er det jo det klassiske valg i forhold til om man vil vælge eksportløsningen, der har en meget mindre risiko fordi man skal allokere færre ressourcer, men også giver mindre profit. Eller om man vil vælge at gå fuldt ud ind i landet, hvilket koster mere både i forhold til investeringer, og i forhold til tid, og dermed giver et langt større tab hvis det går galt. Derfor kræver det også et større research-arbejde at investere i stedet for at eksportere.

I forhold til om i har "overset noget" så tror jeg det er vigtigt at i spørger jer selv hvor godt i kender det engelske marked, og de kunder som virksomhedem vil sælge til i England. Det kan sagtens være at de har helt andre indkøbsvaner i forhold til det produkt i vil sælge.

 

Jeg kan desværre ikke hjælpe med alle de andre spørgsmål, men held og lykke med det.

Og hvis i har flere spørgsmål omkring hvordan man kan gå ind på et internationalt marked kan i bare sende en PM, jeg læser International Business og har derfor lært en masse (teori) omkring det  :)

 

Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Vi har et par møde i næste uge, hvor vi finder ud af hvilken opfattelse de har, hvad de er villige til at gøre etc.

Jeg glemte at tilføje at vi er i den heldig situation at min "partner" er englænder, født og opvokset, så det giver os nogle fordele.

Sådan som jeg har forstillet mig at man skulle angribe det, var at ligesom lave en 6 månders prøve periode. Få 20-30 produkter sendt til et lager i england, og derefter åbne webshoppen og se hvordan det går. Med magento, paypal etc er det begænset hvor mange penge man skal punge ud, og hvis det nu viser sig at være en success, kunne man tage den derfra.

 

Hvad angår løn, finder vi ud af i næste uge hvad de helt konkret havde tænkt sig, men jeg vil da på en eller anden måde forslå et fast beløb for hjemmesiden og så et time beløb for vedligeholdes.

Penge er jo ikke alt (haha), det er også en fed ting at have på CV'et, men jeg synes bare det skal være realistisk i forhold til den tid vi skyder i projektet

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank + ven Smile

Først tillykke med at I er blevet headhuntet til opgaven, det er sku' cool!

Umiddelbart lyder som det som om at I er meget godt omkring mange af tingene. Jeg ville dog også kigge på nogle af de store engelske webshops, fx. Amazon.co.uk og så se hvad de gør, og om der måske er noget I har overset, som man bare skal have når man driver webshop i England?
Jeg kender ikke til det engelske marked, så kan desværre ikke lige hjælpe med noget konkret.

Jeg synes personligt ikke at i skal tage en fast pris. Det vil efter mig at se kun være en fordel for dem I hjælper. Hvad hvis det tager 100 timer, og I får 5.000 kr.? Så er timelønnen ret lav.

Og når vi nu snakker om timelønnen, så er 90 kr. også utrolig lavt. Jeg kender ikke til jeres kompetencer, men umiddelbart virker det som om at I er rigtig dygtige. Derudover har I allerede gjort jer en masse tanker, hvilket gør at processen kommer til at være hurtigere for jeres kunde. Rigtig fedt!

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp for jer, og er nysgerrig på at se hvor dygtige I er. Så hvis I har lyst så send mig gerne en PM (privat meddelse), så vil jeg også gerne hjælpe jer videre :)

Mvh.

Casper.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi just read your message. I am originally from the u.ki and have background in sales and marketing .I know the british culture well and know people who have done import export over there.Maybe I can help you can write to me. What exactly are you offering on business terms,prduct,coopertaipon etc...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)