Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag som selvstndig

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er stadig enig med Anders i de forhold omkring kørselsregnskab for selvstændige, idet er skærpede regler i denne forbindelse, hvorimod lønmodtageres kørselsregnskab bliver godkendt af arbejdsgiveren.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Er ikke enig med Anders og Tonny!

Jeg mener også stadig at det kun er den erhvervsmæssige kørsel, der skal registreres.

Havde en sag for en 5-6 år  tilbage i Skattenævnet(Sorø) mener jeg det hed dengang, hvor SKAT krævede

kørselsregnskab for 3 år..........efter at kørslen ikke var godkendt i første omgang.

Den erhvervsmæssige kørsel blev dokumenteret for disse 3 år, og SKAT godkendte dette, og frafaldt

at gå videre med sagen.

Det må værer logisk at km primo-km ultimo-erhversmæssig kørsel=privat kørsel!!

Så nej...den med at alt kørsel skal registreres ville være nonsens.

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Tillykke med at du vandt den sag!

Men det ændrer ikke ved, det der står i SKAT`s vejledninger og bekendtgørelser om kørsel for selvstændige. Og jeg vil altid som rådgiver anbefale nøje at følge Skat`s regler, længere er den såmænd ikke.

Og nu vil jeg ikke bruge mere krudt på denne tråd.

Hav en rigtig god weeekend alle sammen og kom ud og nyd det fantastiske vejr.

De allerbedste hilsener til Jer alle.

Anders Mikkelsen

Nr1

 

 

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anonymous:

Hej igen

Så prøver vi lige et andet link til SKAT

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137946&vId=202438&search=k%F8rebog

Heraf fremgår der følgende:

"Kørebog
For at undgå, at skattevæsenet bagefter sætter spørgsmålstegn ved, hvor meget du har kørt privat, og hvor meget du har kørt for virksomheden, skal du lige fra begyndelsen sørge for at føre en kørebog. Det gælder, uanset om du lejer eller ejer bilen.

Du behøver dog ikke føre kørebog, hvis du kører i en bil på gule plader, og hvis har du fratrukket momsen, da du købte bilen, da en sådan bil ikke må bruges til privat kørsel.

Kørebogen skal føres hver dag og vise:

  • datoen
  • km-tællerens tal ved dagens begyndelse og slutning
  • kørslens fordeling mellem privat og erhvervsmæssig kørsel.

For at kunne dokumentere, hvor meget du har kørt erhvervsmæssigt, skal du skrive hvorfra og hvortil, du kører, og i hvilken anledning."

Det er derfor dels med henvisningen til SKAT,at jeg opfatter det at føre en korrekt kørebog, at alle kilometre føres, hvor der erhvervsmæssige kan dokumenteres eller redegøres for.

Der skal ikke ret mange uregelmæssigheder til, før SKAT afviser kørebogen som dokumentation.

Hilsen

Tonny

Når vi taler om "selvstændige" hvad er det så i denne sammenhæng? Hvis man har et personligt ejet firma er det klart, men teknisk er du jo ansat i et A/S, ApS...

Hvad kræves der for at man er "selvstændig" i relation til at få specielle krav til at føre kørebog? Gælder dette kun hvis man har forholdsmæssig fordeling af omkostninger eller er det også hvis du modtager kørselsgodtgørelse efter statens takster?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Det er både og. Jeg har også givet dig en stjerne, idet jeg nu har haft en yderligere sag, hvor SKAT har været tilfreds med udelukkende registrering i kørebog af erhvervsmæssig kørsel. Jeg ved ikke, hvorfor du har givet mig en stjerne, idet mit svar på ingen måde er forkert. MvH Peter
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Hej. Det er både og. Jeg har også givet dig en stjerne, idet jeg nu har haft en yderligere sag, hvor SKAT har været tilfreds med udelukkende registrering i kørebog af erhvervsmæssig kørsel. Jeg ved ikke, hvorfor du har givet mig en stjerne, idet mit svar på ingen måde er forkert. MvH Peter

Den ene stjerne var givet fordi din tone var nedladende og dit svar var i konflikt med skat's vejledning. Der er mange måder at sige på at man er uenig - man kan også synes at promoveringen af det givne produkt er upassende. 

Du plejer at lave virkelig gode indlæg - dette var ikke i din normale standard - og så var den ene stjerne nok mere ern reaktion af at visse medlemmer her gav hinanden 5 stjerner for at holde en dårlig tone i debatten.

For at du ikke skal føle dig dårligt til mode skal du få en håndguld stjerner for et af dine bedre indlæg i denne tråd

MVH Jens

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)