Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driftsbudget, tøjbutik, er der nogen der har erfaringer med omkostnigner i fbm. opstart og drift?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Tonny Skov Pedersen:

Jeg er stort set enig med Fashion-Seller og hans indlæg i denne tråd, men..

Budgetter er ikke kun tal på et kontor, tværtimod er det et styringsredskab under givne forudsætninger, som alle virksomheder burde have og benytte løbende.

Det skal bemærkes, at der ikke er nogen planer uden planlægning, så derfor er et budgetsystem et fortinligt værktøj til at få overblik over den fremtidige økonomi ligesom det kan "rulles", så de realiserede tal løbende afspejles i korrektioner i budgettet.

I denne situation kunne man eks. køre med 2 budgetter, dels et meget realistist og forsigtigt budget og dels et budget ud fra en "worst case" scenario", hvor man relativt enkelt kan se den absolutte bund og minimum til eks. indtjening m.v.

Sorry fik vist udtryk mig forkert, for er enig i, at det er et MEGET vigtigt styringsredskab især idag...

Det jeg mente var, at man ik må tro, at fordi der står +900.000 kr på bundlinien i budgettet, at det så er noget "man bare lige gør"... Det kræver ualmindelig meget hårdt arbejde, og så er det måske en god ide at være en smule tilbageholdende, så man ik starter bagud 0-1...

Yes

Hilsen

Tonny

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres indlæg. Det er dog lidt nedslående at høre at branchen er SÅ hårdt ramt. Det er  vel i øvrigt ikke sjovt i ret mange brancher pt...

Vedr. budgetter, så har vi lavet en med mål, og en med nulpunktet. 

Nulpunktet er 6000,- kr. i salg om dagen i gennemsnit, inkl. moms. Den kan dog klemmes ned til 4.500,- hvis der tages højde for nogle ting i etableringsfasen, og hvis der ikke ansættes en deltidsmedarbejder.

 

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke helt har mistet modet, skal du være velkommen til at sende budget til min email, så skal jeg løbe det igennem.

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne...sikkert fint nok.....men det ændrer jo næppe på, at tøjbranchen har det skidt.

Desuden har jeg indtryk af, at trådstarter har godt styr på budgettet.

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes i er lidt hårde, det er ikke just svar der fremmer iværksætteri.

Ok, tøjbranchen har haft det bedre (hvilken branche har ikke det?). Men hvis man kan gøre en forskel og har ideerne til, hvordan det kan gøres lidt bedre end de andre, så burde der ikke være problemer med at starte op nu... og som jeg læser det, så er det tænkt godt over tingene.

For mange er det måske også nu der skal slås til iforhold til livssituationen, måske er det nu i har mulighed for at komme godt ud af jeres job, måske er det nu i har økonomien til drømmen osv.

Det kan faktisk være en fordel at slå til nu, hvor mange andre har ondt, og ikke har overskud til innovation og udvikling af koncepterne.

Og husk - livet er for kort til at vente på at kriser forsvinder...

PS. Jeg kender ikke jeres koncept mv. og kan ikke sige om det er en god ide for jer at starte, men generelt, hvis man har tænkt over tingene og har det godt i maven med det, så er det formentlig en god ide og lad ihvertfald ikke krisen spænde ben for den gode ide.

Sælger gallakjoler, festkjoler og selskabskjoler online samt butik i Randers.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

glamourkjoler:

Jeg synes i er lidt hårde, det er ikke just svar der fremmer iværksætteri.

Okay så du synes ligefrem, at det er bedre at lyve overfor trådstarter?

Det er estimeret at mellem hver 2. og 3. tøjbutik i DK må lukke... At påstå det er en branche uden risiko eller problemer, ville da være en drømmefortælling...

Jeg synes heller ik, at der er nogen, som fraråder noget i denne tråd, der bliver bare oplyst, hvor meget branchen bløder!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har skimmet dit budget igennem, som vel egentlig var formålet med dit indlæg.

Se email, og efterlad gerne en kommentar her Smile

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg syntes det er et super godt svar som Glamourkjoler kommer med.

Glamourkjoler skriver jo netop ikke noget om at det er en sikker branche at hoppe ud i, men blot at der måske godt kan være en åbning for en person med den rette indstilling og det rigtige koncept.

Jeg syntes det er lidt forkert at fraråde mennesker man ikke kender, at starte en ny virksomhed op, for hvem ved hvilke planer de har og hvad de kan udrette.

Innovation handler vel netop om at man skiller sig ud og gør noget som andre ikke gør, eller ikke har fået til at lykkes!

Så, tænk jer rigtig grundigt om og spring så ud i projektet hvis i mener at have verdens mest skudsikre plan Yes

Hav en rigtig god aften.

Mvh

Lars Hyldegård

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for jeres svar og jeres tid. Det er rart med folk der både opmuntrer og advarer. Det er netop denne cocktail der skal til for at få succes. Men om vi starter ved jeg ikke. Der er mange overvejelser...

Også tak til Anne for at se budgettet igennem.

Jeg havde ellers håbet at der var en med en tøjbutik eller en der lige havde startet en tøjbutik der havde svaret.

Nå men tak til alle for jeres tid og input.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hold os endelig opdateret omkring jeres projekt.

Hav nu en rigtig god sommerdag Smile

Mvh

Lars Hyldegård

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)