Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er nu 2 pers. skal jeg starte en ny virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal.

Jeg ejer pt. selv en mindre virksomhed. Nu har jeg også købt nogle websites med en partner, og jeg er kommet i tvivl om hvad jeg skal mht. at starte en ny virksomhed eller ej.

Det jeg har for mig selv, skal ikke blandes sammen med det jeg laver med ham.

Jeg har nu cvr nr. men kan jeg så køre en virksomhed ved siden af uden cvr. vi forventer ikke at tjene 50.000 de første år.

Eller vil det bedste være et starte en ny, så jeg har mit eget, og er partner i et andet.

Jeg håber i forstår hvad jeg mener.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Start et I/S sammen med din nye makker, og kør dit gamle firma som du gør idag.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det havde jeg også tænkt på...

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare husk at i begge hæfter for et  I/S, hvis din makker er bedre til at bruge penge end tjene dem, hænger du på gælden. Når i ikke omsætter for mere end 50.000Kr. er det nok ikke det store problem, men når der kommer gang i virksomheden, bør i stifte et aps.

(har selv lært det af bitter erfaring)

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en omsætning på under 50 kan det jo aldrig svare sig at starte et aps, og man har da heller ikke aktiver/værdier nok, så skal man indskyde alt for mange penge hvis det bare er en hobby forretning... man skal også have revisor på, og der kommer masser af udgifter man ellers selv ville kunne ordne i et I/S..

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke en revisor i et aps, det er kun når man nåe en vis omsætning, antal medarbejdere, eller aktiver over et vist beløb(kan ikke huske om det er 1,5 eller 3 mil.)

Som jeg skrev ville jeg stifte et aps, men først når der kommer gang i forretningen. Jeg regner ikke med i på sigt vil drive en forretning med en omsætning på under 50K.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ændre det jo heller ikke på det faktum at løsningen på hans problem er at oprette et I/S... Hvad man på sigt har bedst af at gøre er jo en helt anden sag..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)