Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender til en robot eller andet på IP'en 212.97.132.125

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hæ, jeg tror ikke jeg vil gå så langt og servere noget indhold af den type. Men som udgangspunkt egentlig en meget god ide bare med et andet emne :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Casper er inde på, så behøver det jo ikke at være noget ondsindet der er igang.

Jeg har f.eks. fornylig lavet en performance test af webhoteller, og her testede jeg 10 tilfældige domæner hos hver udbyder. Der blev lavet et kald hver 5 min. i 3 dage på hver domæne. Dette ville give samme resultat som du har oplevet, nemlig mange kald fra samme IP, men jeg vil bestemt ikke betegne min performance test som ondsindet ;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:

Som Casper er inde på, så behøver det jo ikke at være noget ondsindet der er igang.

Jeg har f.eks. fornylig lavet en performance test af webhoteller, og her testede jeg 10 tilfældige domæner hos hver udbyder. Der blev lavet et kald hver 5 min. i 3 dage på hver domæne. Dette ville give samme resultat som du har oplevet, nemlig mange kald fra samme IP, men jeg vil bestemt ikke betegne min performance test som ondsindet ;-)

der er nu forskel på hver 20 sekund og hvert 5 minut. yderligere ved jeg at denne person ikke kun kiggede på fx min forside, men på stort set alle sider og op til flere gange på hver side. jeg stoppede det da personen var nået til hit nummer 690. men i dit tilfælde ville det jo alligevel ikke gøre noget at man serverer noget andet indhold og i andre tilfæld kan jeg ikke se hvorfor en anden person skulle skanne min hjemmeside medmindre det er en reel søgerobot alla Google.

Hvis ikke det er det så må der jo være et eller andet ondsindet i det. fx i form af at kopiere indhold, design eller andet. kan ikke rigtig se et andet formål med det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Erik Pilgaard Hejlskov:

Som Casper er inde på, så behøver det jo ikke at være noget ondsindet der er igang.

Jeg har f.eks. fornylig lavet en performance test af webhoteller, og her testede jeg 10 tilfældige domæner hos hver udbyder. Der blev lavet et kald hver 5 min. i 3 dage på hver domæne. Dette ville give samme resultat som du har oplevet, nemlig mange kald fra samme IP, men jeg vil bestemt ikke betegne min performance test som ondsindet ;-)

der er nu forskel på hver 20 sekund og hvert 5 minut. yderligere ved jeg at denne person ikke kun kiggede på fx min forside, men på stort set alle sider og op til flere gange på hver side. jeg stoppede det da personen var nået til hit nummer 690. men i dit tilfælde ville det jo alligevel ikke gøre noget at man serverer noget andet indhold og i andre tilfæld kan jeg ikke se hvorfor en anden person skulle skanne min hjemmeside medmindre det er en reel søgerobot alla Google.

Hvis ikke det er det så må der jo være et eller andet ondsindet i det. fx i form af at kopiere indhold, design eller andet. kan ikke rigtig se et andet formål med det.

MVH Kim

Hvis det nu var en søgerobot, så ville det da være en god ide at invitere den indenfor, så dit site kan blive godt indexeret. Men hvis det var hver 20 sekund, så er det nok ikke en almindelig søgerobot, og det er nok sandsynligt at det er noget skummelt, som du nævner.

Men hvis du bare udelukker IP'en, så er der nok ikke så meget andet at gøre. Dog kan du holde øje med at kaldene ikke pludselig kommer fra en anden IP-adresse. Derudover kan du bruge et site som Copyscape til at holde øje med at dit indhold ikke bliver kopieret.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:
Hvis det nu var en søgerobot, så ville det da være en god ide at invitere den indenfor, så dit site kan blive godt indexeret.
Ja det ved jeg :)  det er jo også derfor jeg som standard lader alle robotter skanne mine sider. Men jeg holder konstant øje med hvor hurtigt kald kommer på alle de hjemmesider jeg har lavet. De fleste køre på mine egne servere så derfor er det jo nemt nok lige at se på. og er der noget mistænksomt bliver IP'en blokeret.
Erik Pilgaard Hejlskov:
Dog kan du holde øje med at kaldene ikke pludselig kommer fra en anden IP-adresse. Derudover kan du bruge et site som Copyscape til at holde øje med at dit indhold ikke bliver kopieret.
jeps, bruger den også (når jeg da kan huske den side).

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)