Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig Hosted GSM

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Til er personligt GPS-projekt leder jeg efter en billig Hosted GSM service med et 8-cifret nummer og .

Alternativet er selv at sætte en SMS-server op via Ozeki SMS server-softwaren samt et GSM modem og et simkort.

Men af stabilitetsmæssige årsager vil en hosted GSM service være at foretrække. Dog har jeg kun fundet nogle ret dyre løsninger, når man tænker på, at det er til privat brug med begrænset kommunikation mellem en server og 2-3 GPS trackere.

Er der nogen, der kender en billig hosted GSM løsning?

Eller bør man selv tage kontakt til et teleselskab?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig en mail på mmc@specialhosting.dk med lidt flere detaljer om hvad du skal bruge og hvad det må koste ... så ser vi om vi kan finde ud af noget :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger Siemens MC35i modems i vores overvågningssystemer - De kan købes ret billigt i Tyskland, f.eks. hos GSMPRO

De kan kobles til en server via serielport og kan nemt sættes op på f.eks. en Ubuntu eller Debian Linux (eller FreeBSD) med smstools til at håndtere ind og udgående sms'er hvis det er sådan dine gps'er rapporterer data ind.

Det koster ikke alverden at komme igang med selv hvis det er, og kan naturligvis hostes de fleste steder hvor der er plads til at gemme en "æske tændstikker" og en ekstra strømforsyning i rackskabet hos udbyderen.

Vi kan dog kun tilbyde det på vores ene lokalitet hvis det måtte være, da der ikke er mobildækning indenfor i vores anden lokalitet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at tage et kig på Clickatell, en to-vejs løsning med eget danske nummer er vist ikke så dyr ved dem og hvis ikke du har brug for en serverløsning af andre årsager vil det vel være at foretrække at kunne undgå den model.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)