Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige betalere, hvordan får man lettest og billigst sine penge ind?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle...

Håber mit indlæg er korrekt placeret, ellers må i lige bære over med mig.

Vi er i den situation at vi i vores nystartede virksomhed er rendt i nogle enkelte dårlige betalere. Vi taler forholdsvis små beløb, så pt. ikke noget vi vil blande en inkasso-virksomhed ind i.

Hvad gør vi?

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Rykkerprocedure og inkasso, eller ingenting. Og brug så ikke mere tid på det.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har samme problem (b2b)

og jeg lytter med :)

M  dfdf

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det i så kunne bruge tid på, er at se på jeres egen virskomhed, og på den måde undersøge hvad i kan gøre for at undgå flere situationer hvor folk ikke betaler.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit<

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har netop snakket med en advokat i dag om samme emne. Jeg har 2 kunder, der skylder mig mindre beløb. Advokaten anbefalede mig at sende en rykker med 10 dages frist, hvori jeg gør opmærksom på, at hvis betalingen ikke finder sted, så vil sagen gå videre til retslig instans. På nettet (domstol.dk) kan man for 500 kr. oprette en sag, som ikke kommer til at koste jer yderligere, hvadenten I vinder eller ej. Man skal bare oploade bevismateriale, og så kører sagen. En dommer ringer og hører jeres version, det samme gør dommeren overfor skyldneren, hvorefter der fældes dom.

Det er et forsøg værd. Jeg har i hvert fald tænkt mig at benytte mig af det. Om ikke andet, så bare fordi jeg ikke vil finde mig i at blive taget i røven.

Held og lykke! :-)

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Jeg kender desværre kun alt for godt din situation.
google fandt jeg for lang tid siden en lille vejledning i rykkerprocedurer samt div regler forbundet dermed. Jeg følger denne rykkerprocedure et godt stykke ad vejen.

Mindre beløb: Rykker 1, rykker 2, rykker 3, æv (betaler kunden ikke efter rykker 3, bruger jeg ikke mere tid derpå)

Større beløb: Rykker 1, rykker 2, rykker 3, fogedretten og en stor portion tålmodighed.

Ved større beløb, tilskriver jeg renter, men undlader at tilskrive renter ved mindre beløb.

Vh Brian.

Ps. Jeg har det sidste halve år haft større tab på debitorer end jeg har haft de fire foregående år tilsammen.

Vh Brian

 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at mit forslag ikke kan bruges i alle brancher men :

Få køberne til at betale først! Set dine priser efter at du ikke skal slås med rykkere, bogføring i forhold til at kunder der ikke betaler, du behøver ingen eller en mindre kassekredit osv osv.

Igen ved godt at det ikke er alle brancher, men hvis folk kan spare penge, på at du ikke skal administrere så meget og bekymrer dig over om pengene kommer ind, så sover du også bedre i sidste ende. :-)

Mvh Kim

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)