Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS holder vores penge i x antal dage, burde vi bogfører dem som en konto der hedder PBS

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Tonny..forudsætter, at der køres med en PBS-konto i bogholderiet....hvor modposten

til indtægten registreres, og derefter flyttes beløb fra PBS-kontoen, når pengene er overført til bankkonto.

MvH

Peter

TouchéYes

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu ikke vente med at bogføre hvis jeg var dig, for det er nemt at snyde sig selv eller kunderne for penge hvis det hele ikke kører snorelige.

Ved salg på andre kort end dankort må det mest rigtige være at benytte en mellemregningskonto. Det ville jeg endda gøre dankort, og det gør jeg rent faktisk.

Ved salg kredit omsætning, debet PBS-konto - benyt ordrenummeret fra din internetbutik som tekst til afstemning senere.

Når du så får din pbs advisering laver du en flerbenet postering hvor hvert ordrenr der modtages betaling for krediteres på pbs-kontoen med ordrenr som tekst til afstemning, og endeligt gebyret udgiftsføres.

Så vil du til enhver tid kunne trække et udtog fra din PBS-konto til et regneark, lave en simpel sortering og se hvilke ordrenumre der er åbne - og er de åbne posteringer over 28 bankdage gamle - ja så er der et problem !

 

Følger man ovenstående bogføringspraksis og benytter man systemet e-conomic har jeg faktisk lavet et lille php-script der kan danne en liste over åbne poster - programmet beregner saldoen på alle ordrenumre der er bogført og giver en liste af ordrer hvor saldo er større eller mindre end nul - denne liste udgør saldoen - er det noget der har fanget nogens interesse hører jeg gerne fra vedkommende.

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg vælger metoden med en PBS konto ligesom bankkonto. Det lyder klart mest overskueligt. Det kan godt være at skat skal kunne gennemskue det, men det skal man jo også selv kunne!

Jeg kunne stadigvæk rigtig godt tænke mig en bud på hvordan jeg skal rette alle de allerede bogførte posteringer hvor jeg har brugt bank som modkonto :) Er det muligt blot at lave en overførelse til PBS kontoen også lave et bilag hvorpå jeg skriver hvorfor jeg gør det?

Og sidst men ikke mindst så tak for alle de svar indtil videre :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ja, selvfølgelig. Det vigtigste her er at du kan finde den oprindelige postering og transaktion.

Når du har foretaget denne postering bør såvel bank som PBS konto kunne afstemmes.

Hilsen

Tonny

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)