Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når teksten fra web-shoppen kopieres!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Det er kun i USA, der skal være et "Copyright" på et site, for at det er beskyttet.

Sådan var det engang, ja, men denne regel er fjernet i USA også. Så nu er man beskyttet også i USA uanset om man skriver Copyright eller ej. Det skader ikke at gøre det - men det giver heller ingen juridiske fordele mere. :)

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Der vælger jeg, så naiv som jeg nu er, at tro på hende. Plain simple, tro på det gode i alle mennesker, det er et langt bedre udgangspunkt end det modsatte.

Kunne dårligt være mere enig...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Kajojeba: Du kan bruge TinEye til at scanne efter kopier af dine billeder http://www.tineye.com/. De har også lavet et smart plugin til fx Chrome, som jeg bruger.

Jeg beklager, at jeg kommer sent ind i den her tråd, men jeg vil gerne slå fast:

  • man har ret til erstatning hver eneste gang konkurrenter eller andre kopierer ens indhold, uanset om det er tekst, billeder, video, lyd mv. Også selvom krænker fjerner efter din henvendelse. Det gør det ikke lovligt.
  • erstatningen svarer som minumum til det beløb, som lovlig brug vill have kostet og for det meste mere.
  • når en krænker bliver konfronteret "vidste" han eller hun tit ikke noget om det. "Det var min udvikler/et andet firma", der stod for det osv. Men folk ved jo godt, at man ikke må kopiere. Jeg synes ikke der er nogen grund til at lade tvivlen komme folk til gode her.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Lønfeldt:

Men havde så ikke lige fået siden lukket mens jeg gjorde det det, og blev forstyrret af børnene midt i det. 

Ha ha - rigtig godt forsvar at sige det var grundet hendes børn - det overruler jo alt her i landet :-)

Nå - godt sagen er uden af verden!

:-)

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :
Har du prøvet at køre dine sider gennem Copyscape.com ? Skype-Smile

Jeg får "No results found for" uanset om jeg kører undersiden eller forsiden igennem :-/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,

Sikke en irriterende oplevelse du har haft. 

Tekster, fotos og software er beskyttet i den danske ophavsretslov uden behov for at registrere f.eks. teksten eller for at sætte ordet "copyright" eller lignende på hjemmesiden. 

Som du skriver, er det bedst at forsøge at få "kopisten" til at stoppe frivilligt med at misbruge dine tekster og fjerne dine tekster fra hjemmesiden.

Hjælper det ikke, må du ultimativt forsøge at få misbruget stoppet ved domstolene, hvis du synes, at det kan svare sig. Det kan hurtigt blive dyrt og tidskrævende for dig - dyrebar tid, som går fra det, du ellers kunne gøre for at øge indtjeningen.

Mvh

Karsten

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)