Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp jeg har fundet en investorer!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle sammen.
Jeg har allerede en bruger på højere niveau.
Men af hensyn til mine virksomheder og emnet har jeg valgt at gøre det anonymt.

Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg er kommet i den Heldige sitiaution at jeg har fundet en investor, som vil gøre min enkeltmandsvirksomhed til et A/S selskab. Eller faktisk har de fundet mig.

De har kigget på mine tal og de syntes det er interessant.
Jeg kender investor og stoler 100% på dem privat.

De snakker især om at; jeg skal lave det jeg er god til,
Og deres bogholdere kan stå for den tunge administration o.lign.

Men de vil selvfølgelig gerne have en, så stor bid af kagen som muligt - naturligvis.
Deres forslag lyder umiddelbart på 50/50 (Jeg er godt klar over at jeg ihvertfald bør sige 51+/49)
Da jeg så stadig står med den endelige afgørelse?
- eller hvordan?
- hvad gør jeg nu?
- Og hvad får jeg ud af og gøre det?

Skal jeg bare hoppe med på vognen - fast løn, professionel ledelse og mig som styrmand!.
Eller hvordan?
- Er der nogle standard forholdsregler jeg skal tage o.s.v.?

Det hele startede som en hobbyforretning - men jeg er klar til at tage skridtet videre.
Jeg er bare mig lige nu - men målet er ca. 10 ansatte indenfor de 1-2 år.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke.

Jeg ville nok som minimum kræve 51%, så du ikke risikere at virksomheden går en anden retning end det du ønsker. Det er jo dit "barn". :)

Personligt ville jeg da springe ud i det og tage chancen, man opnår aldrig succes hvis man ikke tager chancen engang imellem.

 

Held og lykke.

Kommer snart...

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Superhelt,

Det lyder da til at du står i en fantastisk positiv problemstilling.

Det er meget vanskeligt at rådgive ud fra dit indlæg her på Amino, men du er meget velkommen til at læse lidt om mig på min hjemmeside, www.lh-raadgivning.dk , og så kontakte mig for et uforpligtende syn på sagen.

Held og lykke med projektet.

Mvh

Lars Hyldegård

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Uanset at du naturligvis stoler på din investor, og naturligvis er smigret, og naturligvis kan bruge nogle penge, og naturligvis gerne ser din virksomhed vokse -

så skal du naturligvis også have noget proff. rådgivning.

Det er altså skruet lidt anderledes sammen end de 51-49 og selvom det er rart med at andre klarer bogholderiet, så er det også på jeres konto pengene står fremover.

Nu ved jeg jo ikke hvordan du driver virksomheden nu, men de nye små forretningsfolk som jeg kender bliver meget overraskede når de går fra "netbanks-økonomi" over til "plan-økonomi" og hvor mange penge der bindes på det der nu engang skal til for at drive en "rigtig" forretning.

Så hvad der lignede et godt beløb til at "købe de sidste ting" som ville få firmaet over rampen, - og som man derfor var villig til afgive til pæns luns af forretningen for -, bliver måske ikke så meget alligevel. I virkeligheden var investor risiko ikke så stor endda, - at han skal have så meget, - og måske er det slet ingen hjælp alligevel. Måske har du selv om et år eller to, mulighed for at låne penge i banken på din gode forretning.

Så selvfølgelig skal du gribe chancen, og mægtigt meget tillykke med din investor (det er jo et klap på skulderen af den rigtige rare slags) - men det er nu du skal tænke dig godt om. 

Michael

Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarerne.
Jeg ved godt det er svært at vurderer ud fra mit indlæg.

Jeg må indrømme at det er meget lokkende - men jeg har alligevel lidt svært ved at gennemskue, gevinsten, hvis man kan sige det sådan.

Jeg syntes nemlig også selv mine tal er fornuftige og kan Sagtens selv se en fremtid - uden investor.

Jeg var dengang i banken og blev afvist da jeg ville starte virksomheden.
Jeg er glad for, at jeg Ikke fik lov til at tage det lån - fordi jeg idag Selv har rejst pengene uden lån.
Det har selvfølgelig sænket forøgelserne - måske i flere år, men gør at jeg står ret godt nu!.

Umiddelbart er der vel ikke nogen gevinst, i den forstand - bare fordi mit selskab bliver til A/S?
Gevinsten ville først opstå hvis der blev investeret yderligere?

Investeringen er jo umiddelbart blot et kapitalindskud på de 500.000,- (og medfølgende)
Ville jeg kunne bruge af dem til forøgelse?

Jeg er jo et eller andet sted mest interesseret i hvor mange penge jeg får til forøgelse/ og til mig selv.

Hvad kunne jeg f.eks. kræve udover et kapitalindskud?

De snakker om fast løn - Det syntes jeg da lyder rart!
Men hvem skulle betale den fra dag 1? og hvor kommer de penge fra, hvis jeg ikke må tage dem af kapitalen?

 

 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Superhelt

Jeg bifalder at du taler med en prof. rådgiver, så du er sikret bedst muligt, ikke mindst fordi du skriver, at du stoler 100 % på investor. Det er en meget stor tillid at have! Desværre viser det sig fra tid til anden, at dem vi stoler på "vender på en tallerken", skulle situationen ske, ønsker jeg for dig at du er sikret bedst muligt.

Alt det bedste med projektet!

Venligst

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Uanset at du naturligvis stoler på din investor, og naturligvis er smigret, og naturligvis kan bruge nogle penge, og naturligvis gerne ser din virksomhed vokse -

så skal du naturligvis også have noget proff. rådgivning.

Det er altså skruet lidt anderledes sammen end de 51-49 og selvom det er rart med at andre klarer bogholderiet, så er det også på jeres konto pengene står fremover.

Nu ved jeg jo ikke hvordan du driver virksomheden nu, men de nye små forretningsfolk som jeg kender bliver meget overraskede når de går fra "netbanks-økonomi" over til "plan-økonomi" og hvor mange penge der bindes på det der nu engang skal til for at drive en "rigtig" forretning.

Så hvad der lignede et godt beløb til at "købe de sidste ting" som ville få firmaet over rampen, - og som man derfor var villig til afgive til pæns luns af forretningen for -, bliver måske ikke så meget alligevel. I virkeligheden var investor risiko ikke så stor endda, - at han skal have så meget, - og måske er det slet ingen hjælp alligevel. Måske har du selv om et år eller to, mulighed for at låne penge i banken på din gode forretning.

Så selvfølgelig skal du gribe chancen, og mægtigt meget tillykke med din investor (det er jo et klap på skulderen af den rigtige rare slags) - men det er nu du skal tænke dig godt om. 

Michael

Fuldstændig enig MichaelYes

Jeg kan tilføje, at i en situation som denne, så skal der være helt rene linier mellem partnerne.

Min anbefaling er helt klart, at der skal helt nye rådgivere på banen, såvel advokat og revisor og bogholdere så der ikke risikerer nogen mistanke om "urent trav".

Det er lige netop i denne fase, at du absolut ikke må stole på nogen, men derimod søge alle de råd du kan få mod betaling fra professionelle rådgivere og helst på skrift.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)