Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på forbedringer i lejlighed som er forældrekøb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Den lejlighed jeg bor i, blev i sin tid købt som et forældrekøb og det er stadig mine forældre der står som ejere og mig som lejer den af dem.

Da jeg står for at skulle lave nogle forbedringer i lejligheden (altan, nyt køkken m.m.) kom jeg til at tænke på om man egentlig kan momsregistrere mine forældres "udlejningsvirksomhed" og lade virksomheden betale forbedringerne for på den måde at spare momsen?

Har siddet og googlet efter et svar uden at finde noget af relevans, hvilket jeg egentlig finder lidt underligt, da der jo er tale om temmelig mange penge at spare hvis fidusen er lovlig.

Men hvad siger I?

 

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på boligudlejning og derfor er der naturligvis heller ikke mulighed for at trække moms fra på forbedringer.

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Tak for dit hurtige svar.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal lige passe på den skattemæssige sondring mellem vedligeholdelse og forbedring.

Kan have stor betydning i din kalkulation.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du skal lige passe på den skattemæssige sondring mellem vedligeholdelse og forbedring.

Kan have stor betydning i din kalkulation.

MvH

Peter

Helt enigYes

Det er praktisk taget umuligt at få fradrag for forbedringer på en udlejningslejlighed, som er ejet af ens forældre.

Der gives således kun fradrag for alm. vedligeholdelse, eks. maling, tapet, diverse udskiftninger som følge af slitage.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)