Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fupper revisorer og andet godtfolk firmaer og SKAT ?????

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

SmileHej ALLE !

 

SurpriseOven stående http://www.erhvervsbladet.dk/politik/firmaer-fupper-med-falske-revisorer er idag bragt i artikel form af www.erhvervsbladet.dk med overskriften "Firmaer fupper med falske revisorer"

WinkSkulle overskriften ikke i stedet for have været ???? "Fup revisorer og andet godtfolk - fupper firmaer og SKAT"

Kender  f.eks. mange mindre virksomheder de omtalte problemstillinger ??? og mange af jer Amino brugere ? Og de konsekvenser det kan få for den enkelte.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Skulle overskriften ikke i stedet for have været ???? "Fup revisorer og andet godtfolk - fupper firmaer og SKAT"

Udgangspunktet er at det er en virksomheds ledelse der aflægger regnskabet. Det er således også ledelsen der er ansvarlig for at reglerne omkring revisorer overholdes. Der er en masse muligheder for at tjekke ens revisor på Erhvervs- og Selskabsstyrelsens hjemmeside.Herunder også om den pågældende er godkendt.

En helt anden situation er hvor mange der reelt er opmærksomme på disse regler. Der er nok flere end man tror der ikke er opmærksomme på lovgivningen omkring revisorer. Problemet er ofte at iværksætteren har mere fokus på forretningsideen end de materielle omkring firmaet.

Lad os da endelig få beskyttet "revisor"-begrebet på linje med det at være ejendomsmægler.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Lad os da endelig få beskyttet "revisor"-begrebet på linje med det at være ejendomsmægler.

Hej

Det kunne rent faktisk være den ideelle måde at få ordnet problemet.

Jeg er iøvrigt helt enig i indlægget Yes

Hilsen

Tonny

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke være mere eing

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er faktisk ikke helt sikker på at beskyttelse af titlen vil gøre ret meget.
Dels, så vil der fortsat være nogle virksomhedsledere der vil fuske med revisorpåtegninen og andre der simpelthen ikke kender reglerne og dermed bliver lette ofre for svindlere der er parate til at kalde sig hvad som helst.

Jeg tror nærmere at løsningen er en kombination af mere oplysning overfor virksomhedsledere om hvordan reglerne er og kontrol med regnskaberne så de der vælger at snyde bliver opdaget.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

En passende overskrift ville være fuprevisorer og firmaer snyder...... Medmindre revisionsfirmaet direkte skriver at de er registreret kan firmaerne jo se det hvis vi taler om ikke-godkendt revisor.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der efterhånden ikke gået inflation i revisor titlen og burde denne ikke beskyttes på lige fod med en lang række andre titler der har en samfundsmæssig betydning?

Ikke at der er noget galt med ikke godkendte revisorer, men som man nu tydeligere kan se, giver disse titel overlap anledning til misforståelser som skaber problemer for virksomhedsejerne.

Nuvel er det ejernes ansvar, men de er jo ofte ikke-vidende omkring de problemer de kan få med myndighederne nå en ikke godkendt revisor misforstår sine beføjelser.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Der er jo ikke noget at beskytte. Hvornår er et regnskab et regnskab og hvornår er det en bogføringsudskrift. Der kan man ikke sætte en hårfin grænse og man vil vel ikke afskære en bogholder eller en ikke-godkendt revisor fra at lave regnskab for en lille virksomhed. Når vi taler selskaber er det jo helt klart. En ikke-godkendt revisor må ikke revidere et regnskab. Hvis ejerne/anpartshaverne ikke ved det, så er det der fejlen ligger.

Herudover findes der rigtig mange dygtige ikke-godkendte revisorer og bogholdere som laver et godt stykke arbejde, ligesom der findes rigtig mange dårlige godkendte revisorer hvor kunden havde været bedre tjent uden.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jeg ikke enig i. Jeg mener netop der er meget at beskytte i den forstand at en revisor i min verden er underlagt særlige krav for at opfylde et samfundsmæssigt behov og alene det gør at, der i min optik, ikke må være tvivl for den alm. mand på gaden, hvornår vedkommende har at gøre med en revisor, der lovgivningsmæssigt er underlagt en række regler og bestemmelser og en ja lad os kalde dem regnskabsføre med særlig kompetence i regnskab har ikke de samme forpligtelser, regler m.v.

I dag er det et stort mudderbad.

Jo man har indført begreber som godkendte revisorer som så dækker over de statsautoristede og de registrerede revisorer. (Onde tunger vil måske endda påstå at de registrerede revisorer snart er en saga blot men det er en helt anden snak) men jeg mener at alle os som ikke er fagfolk aldrig må være i tvivl om hvornår vi har med en revisor at gøre. Her er det ikke kun ledelsen men også mig som investor osv. der har behov for at have sikkerhed i revisor begrebet.

Jeg er slet ikke i tvivl om, som jeg også anfører i mit tidligere indlæg, at der findes mange ikke godkendte revisorer, som er super gode og der findes en del godkendte revisorer som har fået deres bestalling ved et tilfælde - eller noget der minder om det. (Der var vist engang hvor man kunne blive registeret revisor på en Merkonom linje) men de godkendte revisorer er underlagt både lovgivningen og de kan derfor straffes, de er underlagt disciplinære sanktionsmuligheder, ansvarsforsikringer osv. Alle 'de andre' har intet af dette.

Jeg mener at revisor titlen skal beskyttes jf. ovenstående, fordi der ikke må herske tvivl om hvad en revisors underskrift betyder!

Naturligvis kan der snydes men der er også klare sanktioner - Du vil vel heller ikke opereres af en læge der har taget et aften kursus og uden at der er en form for forsikring og en klage instans. (Måske ikke den bedste sammenligning, men alligevel vel en vis form for analogi hvis man tager regnskabsaflæggelsen meget alvorlig :-D)

De bedste godkendte kaffe hilsner
Søren

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Det var et stykke tid siden, vi har hørt fra dig Yes

Skattekonsulenterne:
Der er jo ikke noget at beskytte. Hvornår er et regnskab et regnskab og hvornår er det en bogføringsudskrift. Der kan man ikke sætte en hårfin grænse og man vil vel ikke afskære en bogholder eller en ikke-godkendt revisor fra at lave regnskab for en lille virksomhed

Her er jeg så enig med Søren i, at der virkelig er et problem omkring betegnelser m.v., idet der udover begrebet revisor også er en meget udbredt misfortåelse af, hvad et regnskab reelt er. En bogføringsudskrift i form af en saldobalancer er i realiteten ikke andet end dette, hvorimod et regnskab er korrekt opstillet som minimum efter klasse-A reglerne jvf. årsregnskabsloven, hvor der er en udførlig beskrivelse af såvel værdiansættelser og noteforklaringer.

Nu har jeg på det seneste overtaget kunder, som tidligere har brugt en bogholder/regnskabsbureau, hvor jeg kan konstatere, at de ser måbende på en, når man efter at have modtaget en saldobalance fra sidste år, så spørger om regnskabet, ja så er det balancen. Det pudsige er så, at de ofte er beskattet efter Virksomhedsskatteordningen, hvor der aldrig er blevet udarbejdet de nødvendige "indskudskonto", "kapitalafkastgrundlag" endsige "opsparet overskud". Dette kan vel egentlig kun lade sig gøre, grundet den snart mere end lemfældige kontrol fra SKAT's side.

Skattekonsulenterne:
Herudover findes der rigtig mange dygtige ikke-godkendte revisorer og bogholdere som laver et godt stykke arbejde, ligesom der findes rigtig mange dårlige godkendte revisorer hvor kunden havde været bedre tjent uden.

Her er jeg til gengæld helt enig med dig, hvilket jeg også tidligere har givet udtryk for, hvor sørgeligt det end måtte være.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)