Sponsorater kan gives, hvis de modsvares af en reklameværdi. Der skal være rimelige proportioner, det vil sige reklamens værdi skal modsvare den udgift, virksomheden afholder. Herudover må sponsorater ikke gives af overvejende private interesser. Dvs. Regnskabsskolen må ikke vælge at sponsere SPARTAs atletiks kastehold for unge. For det har ingen særlige relevans for Regnskabsskolen, men det har det for min 17-årige, så hvis Regnskabsskolen valgte at give penge til netop det hold, ville det være af overvejende private interesser.
Yderligere skal man ved sponsorater kikke på relevansen: Hvis der er tale om en lokal grønthandler, kan det være meget relevant at de giver et bidrag til de lokale spejderes store arrangement på torvet, mens det kan virke ligegyldigt med et sponsorat af et speedway-arrangement i en anden del af landet. Fordi grønthandlerens kunder er lokale, vil lokale sponsorater være relevant. Er virksomheden landsdækkende, vil sponsorater til landsdækkende begivenheder være relevant.
Dbh Anette (som da vil forslå jer at investere 129 kr. i Bogen om Fradrag - pengene kan sikkert tjene sig hjem hurtigt igen: http://regnskabsskolen.dk/bogen-om-fradrag).