Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skat skal jeg betale?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

I år oplyste jeg skat at jeg ville tjene x antal kr. om året. herefter har de sendt mig en masse girokort, men der er ikke noget for Juni, hvordan kan det være? Jeg er kommet frem til at det er normalt ikke at betale skat i Juni, men er der så lagt ekstra til resten af mine girokort så det stemmer?

Mange tak

Bedste hilsner 

Nis

Fra Rødovre
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  Revision Sjælland Registreret Revisionsaktieselskab Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nis,

Når du har oplyst SKAT om dine forventede indtægter, så har SKAT på dette grundlag beregnet hvor meget skat du skal betale i år. Det er normalt ikke at betale B-skat i juni og december, så den beregnede skat for hele året er fordelt på de girokort du har modtaget.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Mange tak,

Hvis nu jeg har en større indtægt end jeg først regnede med, kan jeg så bare indbetale flere penge på samme girokortnr.?

Nis

Fra Hobro
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Du kan foretage en a/c betaling til SKAT vedr. B-skat (+ambi). Du kan også ændre til forskudsopgørelse i juni/juli eller senere på året. Selv hælder jeg til a/c betalingen - synes det er det nemmeste (personlig holdning)

Endvidere ville jeg nok støtte mig meget til en balance - evt. fra 1/1 - 30/9, hvor man sammenligner udviklingen med det oprindelige budget.. 

/Christian 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)