Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medieskat, Afskrivning, Bogføring.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en del spørgsmål som jeg har kigget lidt rundt på siden og ikke har kunne finde direkte svar på så derfor spørg jeg. 

 

Jeg har et enkeltmandsfirma (Der laver IT løsninger), hvor jeg i øjeblikket har 2 store projekter som jeg har fået betaling for( men ikke er færdige). Jeg har mit firma ved siden af min lønet job og samtidig med det er jeg studerende. Jeg har tænkt mig at købe en Imac og andre kontor ting.

Spørgsmål.??

1# Hvad skal man betale i medieskat hvis man fx køber en Imac (værdi 13.000 kr)

 

2# Hvis jeg køber udstyr inden næste moms kvertal for ca 30.000kr hva så med straks afskrivning? har læst at grænsen er 11.600kr men hva så med de sidste beløb som fx er af kontor udstyr. 

 

3# Hvad er den bedste måde at bogføre mit firma's regskab, bruger en meget simpel exel ark nu og vil ikke betale for revisor, eller bogførings firmaer eller for sommersummarum, skal man virkelig sætte sig ind i alle regnskabs betegnelser ?

4# hvor detaljeret skal regnskabet være når jeg skal oplyse det til skat? og er det kun en gang om året?

 

5# Kan jeg tjene fx. 60.000kr i et enkeltmands firma på et år uden at udbetale løn til mig selv dvs have 60.000 stående på firma kontoen uden at de skal beskattes? (vil gerne bruge en del af indtjeningen som en opsparing i firmaet så det senere kan laves til et aps

 

6# Hvis jeg bruger en firma pc i firmaet hvor meget af elregningen må jeg trække fra i skat ?  

 

 

På forhånd tak. ;) 

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

til tops ;) 

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

er der virkelig ingen der kan svare på mine spørgsmål :( 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo...men dine spørgsmål er ret omfattende, derfor kort:

1. MM-Skat 3000 kr. p.a.

2. Småaktiver 12.300 kr....hvis ikke samhørighed! Så komputer/skriveborg/møbler kan du afskrive(selvom 30 tkr.), idet disse ikke er samhørende..og kan fungere enkeltvis.

3. Kommer lidt an på bilagsmængden...få bilag..start op med excel........Summa eller Economic/ eller et af den andre systemer på markedet...findes også nogle, der er greatis.

4. 1 gang årligt. Lovgivningen skal overholdes.

5, Nej....Du kan beskatte efter VSO med 25% forlods skat. Opsparingen bliver så i virksomheden

6. Elforbrug må være minimalt.......men måske noget leje mv.

 

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak fordi du gad at tage dig tid til at svare, kunne bruge mange af dine svar. 

 

Når du siger leje betyder det så at mit firma kan betale husleje for at jeg arbejder hjemme fra ? og hvis min husleje er på 4500 og jeg ca arbejder 15-20 timer der hjemme foran pcen, kan jeg trække noget fra der? .. (der skal så siges at jeg ikke ønsker at få løn fra mit firma)  

 

Mhv.

Ibo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Afhænger lidt af, hvad du bor i.

Men evt. muighed forholdsmæssigt efter f.eks. m2.

MvH

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ibosm09:

Tak fordi du gad at tage dig tid til at svare, kunne bruge mange af dine svar. 

 

Når du siger leje betyder det så at mit firma kan betale husleje for at jeg arbejder hjemme fra ? og hvis min husleje er på 4500 og jeg ca arbejder 15-20 timer der hjemme foran pcen, kan jeg trække noget fra der? .. (der skal så siges at jeg ikke ønsker at få løn fra mit firma)  

 

Mhv.

Ibo

Umiddelbart ikke nej. Hvis din husleje er 4.500 kr. taler vi om en lille lejlighed og der vil du få vanskeligt ved at overbevise Skat om at et rum kun anvendes erhvervsmæssigt. Særligt når der kun er tale om en "deltidsvirksomhed".

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Bent...bliver nok svært med et huslejefradrag for erhverv.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)