Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til e-conomic

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

Jeg er på jagt efter et alternativ til e-conomic. Jeg synes ikke længere at e-conomic, kan klare vores regnskab

Det tager simpelthen for lang til at loade kundedatabase og at bogføre. (Det skal lige nævnes at det er intet galt med min computer eller internethastighed, jeg har en kraftig computer og en 50/50 mbit linie) 

 

Mine krav.

a) Det skal være en hosted løsning

b) Der skal være mulighed for import og export af CSV eller XML fil.

c) Finans.

d) Kunder.

e) Leverandører og lagerstyring.

Jeg har kigget lidt på hosted Navision - men jeg er ikke sikker på at det skal være det?

Hvad vil i anbefale?

Med venlig hilsen
Bastian

 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bastian, lige inden du skifter fra det ene til det andet, vil jeg da lige give dig et par tip, der evt. kunne ændre din beslutning om at flytte fra e-conomic.

Du skriver at det tager for lang tid at loade din kunde database, her kan du evt. ændre oversigten fra alle visningen til 10 eller 20 pr. skærmbillede visningen, dette øger hastigheden væsentligt, da systemet så kun skal opdatere et skærmbillede med 10 eller 20 linier.

Et andet hint er at skifte fra internet explorer, som browser, til f.eks. firefox eller safari, som er 3-5 gange hurtigere en internet explorer.

Med hensyn til at du syntes at det er langsomt at bogføre i, dette har vi hørt før, og i den forbindelse, kan jeg oplyse at vi inden for de næste ca. 2 mdr. kommer med en helt ny kassekladde, for at imødegå de krav til hastighed, som du/i har brug for, hvilket gør bogføringen næsten lige så hurtig, som hvis du bogførte i et lokalt regneark.

Hvis dette giver yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig for yderligere information.

Med venlig hilsen

Michael Jepsen
Key account manager

mje@e-conomic.com
phone 2789 3300

 

Fra Hobro
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu nok beholde E-conomic. 

 

Bruger det selv i forskellige sammenhæng, og jeg finder det meget stabilt. 

Hvor mange kunder er der i debitorkartoteket? 

/Christian

Fra Hobro
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Smider lige en bemærkning ind her.. 

Det er ikke altid en fordel med Mozilla Firefox - der kan være mange problemer med manglende plugins. Er selv stor fan af Firefix, men ikke til E-conomic. 

Jeg vil nu nok anbefale Google Crome. Den er hurtigere, mere stabil og skrænter ikke ved manglende-plugins-handlinger. 

/Christian 

 

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale Aesiras. Det findes både som hostet og ikke hostet. Du kan endda nøjes med at få Microsoft SQL databasen hostet, hvis du ønsker det (ikke noget som Aesiras tilbyder selv, men kan lade sig gøre, jeg kører det på den måde.)

Hastigheden synes jeg er i top, men det er selvfølgelig også afhængigt af det system databasen ligger på.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Med alternativer er der e-moms.dk og saldi.dk

Chrome som hurtig browser kan jeg klart tilslutte mig... den er også min favorit.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Jepsen:

Hej Bastian, lige inden du skifter fra det ene til det andet, vil jeg da lige give dig et par tip, der evt. kunne ændre din beslutning om at flytte fra e-conomic.

Du skriver at det tager for lang tid at loade din kunde database, her kan du evt. ændre oversigten fra alle visningen til 10 eller 20 pr. skærmbillede visningen, dette øger hastigheden væsentligt, da systemet så kun skal opdatere et skærmbillede med 10 eller 20 linier.

Et andet hint er at skifte fra internet explorer, som browser, til f.eks. firefox eller safari, som er 3-5 gange hurtigere en internet explorer.

Med hensyn til at du syntes at det er langsomt at bogføre i, dette har vi hørt før, og i den forbindelse, kan jeg oplyse at vi inden for de næste ca. 2 mdr. kommer med en helt ny kassekladde, for at imødegå de krav til hastighed, som du/i har brug for, hvilket gør bogføringen næsten lige så hurtig, som hvis du bogførte i et lokalt regneark.

Hvis dette giver yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig for yderligere information.

Med venlig hilsen

Michael Jepsen
Key account manager

mje@e-conomic.com
phone 2789 3300

 

Det er nok bare mig som ikke har fundet den funktion. Det vil hjælpe en del, hvis man ikke behøvede at loade tusinder af kunder hver gang.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Hobro
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fundet funktionen nu? 

 

/Christian 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare et gæt den står til alle , hos dig :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)